8 راه کاربردی برای استفاده بهینه تر از مرورگرهای اینترنت

تقریبا همه ما بیشتر وقت خود را در فضای وب می گذرانیم. با این حال بخش اعظم وبگردی هایمان در این فضا می تواند شامل مواردی باشد که فضای زیادی را از مموری رایانه اشغال کرده و با پردازش های اضافه ای که دارند موجب کاهش بهره وری از رایانه می شوند.

به گزارش ایسکانیوز، ترفندها و افزونه هایی که در ادامه معرفی می کنیم قادر هستند حس آرامش را در مرور صفحات وب برای شما به ارمغان بیاورند.

1- از افزونه ی OneTab برای مدیریت تب های خود استفاده کنید

احتمالا برای شما هم پیش آمده که در حال جستجوی چیز خاصی در اینترنت بوده و به همین دلیل تب های زیادی را به صورت همزمان باز کرده اید. بد نیست بدانید که این کار رم سیستم تان را اشغال کرده و ممکن است شما را با مشکلاتی مواجه سازد. اینجاست که افزونه ی OneTab خود را نشان می دهد.

این افزونه برای مرورگرهای کروم و فایرفاکس در دسترس است و به شما کمک می کند تا ضمن بستن همه ی تب ها، تمامی آن ها را در یک تب فشرده کنید. این کار سبب می شود تا روی موضوع خود تمرکز بیشتری داشته و همچنین در حافظه ی سیستم تان به طرز قابل توجهی صرفه جویی نمایید.

2- تب های مرورگر خود را در یک صف نگه دارید

اگر OneTab برای شما مناسب نیست، پس افزونه ی Tabs limiter with queue که برای مرورگر کروم در دسترس است را به شما پیشنهاد می کنیم. کار کرد این افزونه با OneTab متفاوت بوده و تب ها در آن فهرست بندی نمی شوند. افزونه ی مذکور قادر است تب هایش را در یک صف نگه دارد.

بنابراین دیگر تمرکز خود را از دست نخواهید داد و در صورت آمادگی هنوز هم می توانید به وبسایت ها و صفحات دیگر نیز دسترسی داشته باشید. همچنین در صورت نیاز تب ها می توانند به شیوه طبیعی باز شوند.

3- استفاده از یک مرورگر بدون تب

اگر از باز شدن تب های بیشمار و مدیریت آن ها خسته شده اید پس احتمالاً از مرورگر Colibri استقبال خواهید کرد. مرورگری مینیمال که دارای بخش تب ها نیست. این بدان معناست که دیگر نیازی به باز کردن وبسایتی در یک تب جدید ندارید. به راحتی موارد منتخب خود را به بخش Links افزوده و از این طریق به آن ها دسترسی داشته باشید.

هر زمان که بخواهید نیز قادر هستید آدرس های اضافه شده به این فهرست را فراخوانی نمایید.

4- استفاده از حالت تمام صفحه

بسیاری از مرورگرهای مدرن امروزی از حالت تمام صفحه استفاده می کنند که می توانید از آن برای خلوت کردن محیط مطالعه از برنامه ها، منوها و کلیدهای میانبر استفاده کنید. برای دسترسی به قابلیت مذکور در مرورگر کروم می توانید دکمه ی F11 (در ویندوز) یا Cmd+Ctrl+F (در مک) را فشار دهید.

همچنین برای استفاده از آن در مرورگر فایرفاکس نیز کافیست روی دکمه ی F11 (در ویندوز) یا Cmd+Shift+F (در مک) را ضربه بزنید. علاوه بر این ها در مرورگر کروم قادر هستید از طریق مراجعه به گزینه های موجود در منوی View تب ها و نوار آدرس را برای ساده تر کردن نحوه ی نمایش، پنهان نمایید.

5- سبک کردن صفحه هایی که در حال بازدید از آن ها هستید

صفحه ی وب استاندارد شما علاوه بر محتوای واقعی، میزبان مقدار زیادی کد اضافی مثل تبلیغات هم هست. در این خصوص افزونه ی کاربردی uBlock Origin که برای کروم و فایرفاکس عرضه شده به کمک تان می آید. این افزونه می تواند تبلیغات وبسایت های گوناگون را مسدود کند.

این تنها بخشی از ویژگی uBlock Origin است و قادر هستید آن را به دلخواه خود تنظیم نمایید. همچنین با استفاده از قابلیت لیست سفید می توانید وبسایت هایی که می خواهید تبلیغات آن ها برای شما نمایش داده شود را مشخص کنید.

6- از سرویس های Read-it-later استفاده کنید

بسیاری از شما هم اکنون عضو سرویس هایی چون Instapaper یا Pocket هستید؛ اگر این چنین نیست پس حالا زمان آن فرا رسیده تا جهت عضویت در این سرویس های کاربردی اقدام کنید. مطمئنیم برای شما نیز پیش آمده که با انبوهی از مطالب مواجه شوید و وقت کافی برای خواندن آن ها را نداشته باشید. دیگر نیازی به نگرانی نیست.

حالا با استفاده از این سرویس ها به راحتی مطالب خود را ذخیره کرده و در فرصت مناسب به آن ها رسیدگی کنید. حتی قادر هستید با نصب اپلیکیشن های اختصاصی روی دیوایس های همراه خود، به هنگام خاموش کردن رایانه نیز به موارد مورد نیاز خود دسترسی داشته باشید.

7- زمان دسترسی خود را به وبسایت های خاص محدود نمایید

می دانیم که یکی از مشکلات شما هنگامی که در حال انجام کاری هستید، جذب شدن به وبسایتی خاص مثل توییتر، فیسبوک و یا انجمن ورزشی مورد علاقه تان است؛ موردی که گاه سبب می شود گذر زمان را حس نکنید. برای جلوگیری از این موضوع افزونه های مختلفی برای مرورگرهای اینترنتی عرضه شده اند.

افزونه هایی چون StayFocusd برای کروم یا BlockSite برای فایرفاکس جزو ابزاری به شمار می روند که می توانید با شخصی سازی آن ها زمان دسترسی خود را به یک وبسایت خاص محدود سازید.

8- افزونه های اضافی را از صفحه پنهان کنید

امروزه مرورگرهای اینترنتی به صورت خودکار کارهای بسیاری را برای ساده و معقول نگه داشتن فضای مرورگر انجام می دهند. با این حال فکر می کنیم شما نیز می توانید به این روند کمک نمایید. افزونه های مفیدی که همیشه نیاز به دیدن آن ها ندارید را پنهان کنید. همچنین قادر هستید با حذف کردن افزونه های بلا استفاده روح تازه ای به مرورگر اینترنت خود ببخشید.

200/202

منبع: دیجیاتو

کد خبر: 726119

وب گردی

وب گردی