هشدار سازمان ملل نسبت به وقوع قحطی در سال 2017 در یمن

مسوول عملیات بشر دوستانه سازمان ملل هشدار داد که بحران انسانی در یمن وخیم‌تر می‌شود و ممکن است این کشور در سال جاری میلادی با قحطی سراسری مواجه شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، استفان اوبراین، مسوول عملیات بشر دوستانه سازمان ملل در نشست شورای امنیت گفت: درگیری‌ها در یمن در حال حاضر عامل اصلی بزرگترین وضعیت فوق‌العاده در زمینه امنیت غذایی در جهان است.

وی افزود: در صورتی که اقدامات فوری انجام نشود، قحطی سراسری در حال حاضر سناریوی قابل پیش‌بینی برای سال 2017 در یمن خواهد بود.

وی گفت: حدود 14 میلیون تن یعنی نزدیک به 80 درصد مردمان یمن نیازمند کمک‌های غذایی هستند که نیمی از آنها با کمبود شدید مواد غذایی و نبود امنیت غذایی مواجه‌اند.

این مقام سازمان ملل خاطرنشان کرد: دست کم دو میلیون تن برای آنکه زنده بمانند نیازمند کمک‌های غذایی فوری هستند.

اوبراین گفت: به صورت کلی فاجعه برای کودکان در یمن همچنان ادامه دارد. هر دقیقه یک کودک زیر 10 سال بنا به دلایلی که می‌توان از آنها پیشگیری کرد جان می‌دهد.

از سوی دیگر اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن، در جلسه شورای امنیت که برای بررسی بحران یمن بود، گفت: توقف درگیری‌ها تنها راه‌حل برای تحقق راهکار سیاسی جامع در یمن است.

ولد الشیخ از اقدام انصارالله در تشکیل "دولت موازی" و عدم ارائه اعلامیه‌ای که مربوط به بخش امنیتی طرح وی است، انتقاد کرد.

وی از تمامی طرف‌های یمنی خواست براساس "مسوولیت‌های ملی و حکمت" با بحران تعام کنند.

منبع:ایسنا

303

کد خبر: 726123

وب گردی

وب گردی