حجت الاسلام انصاری: لایحه حقوق شهروندی با محورهای مختلف تهیه و تقدیم مجلس می‌شود

معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: لایحه‌‌ای تحت عنوان حقوق شهروندی نداریم بلکه لوایح متعددی با محورهای مختلف تهیه شده و تقدیم مجلس می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین مجید انصاری معاون حقوقی رئیس جمهور در حاشیه مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر این که لایحه حقوق شهروندی به کجا رسید، بیان کرد: منشور حقوق شهروندی موضوعاتی دارد که در هر موضوع لوایحی تقدیم مجلس می‌شود.

انصاری با بیان اینکه ما تاکنون دو لایحه را برای حقوق شهروندی آماده‌ کردیم، ادامه داد: یکی از لوایحی که برای این منشور آماده کردیم "لایحه تعارض منافع است" که هم به منظور حفظ حقوق شهروندی و هم برای مبارزه با مفاسد تنظیم شده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: ما لایحه‌ای دیگر را به نام "لایحه شفافیت" تهیه کردیم و در حال حاضر مراحل پایانی خود را طی می‌کند. لایحه دیگری هم با نام "حقوق بشر و حقوق شهروندی" تنظیم کردیم و این لایحه تقدیم رئیس جمهور شده است.

انصاری گفت: لوایح دیگری هم در دست تهیه است، رئیس جمهور وظایف نهاد‌ها و دستگاه‌ها را از منشور استخراج کرده است که دو دسته وظایف عمومی و خاص است و نهاد‌ها و دستگاه‌ها موظف به اجرای آن هستند.

وی تأکید کرد: رئیس جمهور به تک تک وزرا قوانین را ابلاغ کردند و عنوان داشتند که همه دستگاه‌ها موظف به اجرای آن هستند، بنابراین یک لایحه‌ تحت عنوان حقوق شهروندی نداریم بلکه لوایح متعددی تهیه شده و تقدیم مجلس می‌شود.

انصاری در پاسخ به سوال دیگری درخصوص این که آیا دولت با کمیسیون‌های مجلس در چالش است، گفت: چالش خاصی وجود ندارد و همه کمیسیون‌ها گزارش‌های نهاد‌ها و دستگاه‌ها را مطالبه می کنند.

302/300

کد خبر: 726155

وب گردی

وب گردی