قدم گذاشتن  و هزینه کردن در کار خیر لیاقت می خواهد

بخشنده بودن بیش از آنکه توانایی مالی بخواهد همتی بلند و قلبی بزرگ می طلبد . می توان با بخشندگی چتری ساخت از مهربانی و آن را بر سر کودکانی پهن کرد که از موهبت پدر محرومند . می توان با بخشندگی مرهمی ساخت برای دلهای خسته زنانی که بار سنگین زندگی را به تنها بدوش می کشند و از نجابت هرگز شکوه نمی کنند چراکه یاوری جز خدا ندارند. می توان با بخشندگی ساعتی را کنار یک دردمند نشست و مونس تنهایش شد.

به گزارش ایسکانیوز داودصیقلی یکی از خیرینی است که نیمی از عمر خود را صرف امور خیریه کرده است. وی که در خانواده ای کاملا مذهبی به دنیا آمده ،معتقداست مشارکت در امور خیریه را از پدرو مادرش آموخته :می گوید: پدرم در شهر بروجرد بنگاه املاک داشت و تمام تلاش خود را می کرد تا در صاحب خانه شدن مردمی که مستضعف بودند نقشی داشته باشد تا جایی که حتی پولی را به عنوان قرض الحسنه به افراد نیازمندمی داد تا بتوانند سرپناهی برای خودفراهم کنند.من نیز این تصور از کودکی در ذهنم نقش بست که می توانم راه او را ادامه دهم .

او با وقف خود در امور خیریه ، توانسته بخشندگی را معنا کند و پناهگاهی امن بسازد برای عده ای نیازمند و تکیه گاهی باشدبرای بسیاری از کودکانی که گاه حتی نیازمند یک لبخند پدرانه هستند . او معتقد است دارایی و سلامتی اش را مدیون دستانی است که به نیت او به آسمان بلند می شود. او معنای بخشندگی را با پوست و گوشت خود درک کرده و باور دارد برای بخشنده بودن نیازی به پول ندارد . او معتقد است دست نوازش برسر یک یتیم ،دلجویی از یک بیمار و برآورده کردن آرزوی کوچک یک نیازمند مستلزم بخشندگی است .

هزینه کردن در کار خیر لیاقت می خواهد

صیقلی و همسرش معتقد هستند هزینه کردن در کار خیر لیاقت می خواهد. آنها که هر دو کارمندبوده و زندگی ساده ای راتجربه می کنند، تمام زندگی خود را صرف یاری رساندن به ایتام ،زنان سرپرست خانوار،بیماران اعصاب و روان ، ام اس،ضایعه نخاعی ،سوانح سوختگی و... می کنند. آنهادست در دست هم گذاشته و با توکل به خدا و حمایت مالی مردم نیازمندان راشناسایی می کنند و با تقسیم کار بین خود به کمک آنها می شتابند . صیقلی خیرین را شناسایی می کند و با همت آنها مواد غذایی ، پوشاک وغیره را جمع آوری می کند. همسرش نیز آنها را به دست نیازمندان می رساند . همسر صیقلی که کارمند فرودگاه است می گوید : دوست ندارد نامی از وی برده شود و این عمل را معامله ای بین خود وخدای خود می داند .

صیقلی معتقد است ،دست های پاک و مقدسی که برای دعای او به درگاه خدا بلندمی شوند مسیر زندگی اش را تغییر داده و او معجزات خداوند را با پوست و استخوانش درک کرده است.

شکرانه سلامتی ،انجام کار خیر

اومی گوید:دوست ندارد زندگی اش دچار روزمره گی شود و معتقد است بابت شکرانه سلامتی خود و خانواده اش باید قدمی برداشت و کدام قدم ماندگار تر از کار خیرو خدمت به خلق خدا .

صیقلی ادامه می دهد : متاسفانه عده ای از مردم تصور می کنند در کار خیر فقط باید از مال خود بگذرند. اما این چنین نیست هرکس در هرجایگاهی و با هر شغلی می تواند کارخیر کند . به نظر او ،پای دردو دل یک بیمار نشستن و به او امید و نشاط دادن خود نوعی عبادت و کار خیر است .

او می گوید :کودکانی را سراغ دارد که رفتن به سینما و استخر یکی از آرزوهایشان است که برآورده کردن این خواسته ها کار سختی نیست و نباید تصور کنیم برای قدم گذاشتن در این راه باید هزینه زیادی را صرف کنیم.

برگزاری 180 برنامه تفریحی و زیارتی برای زنان سرپرست خانوار

قدمهای محکم و استوار این خیر ، موجب شده تا نزدیکان و حتی همسایه ها نیز دست در دست او گذاشته و او را در این مسیر همراهی کنند.به طوریکه در ایام ماه مبارک رمضان و ماه محرم سفره ی احسان خود را برای افراد نیازمند پهن می کنند .او عضو 13 انجمن خیریه بوده و سعی می کند تعامل خوبی بین خیرین برقرار کند.

صیقلی با شناسایی خانواده های نیازمند ومعرفی آنها به خیرین تمام تلاش خود را می کند تا قدمی هرچند کوچک در این راه بردارد. صیقلی تا به امروز بیش از 180 برنامه تفریحی و آموزشی برای زنان سرپرست خانوار، کودکان بهزیستی، بیماران اعصاب و روان و سوانح و سوختگی و ....برگزار کرده است .برپایی همایش های مختلف با مشارکت خیرین و ایجاد تعامل بین آنها، فراهم کردن زمینه تحصیل برای کودکان نیازمند و ..... از جمله کارهای مهم این خیر است که هرروز پس از خارج شدن از اداره آن را در برنامه روزانه خود قرار می دهد.او در 5 سال گذشته موفق شده پانصد نفر از افراد نیازمند را راهی مشهد مقدس کند افرادی که زیارت امام رضا (ع) یکی از بزرگترین آرزوهاشون بوده است .

کارآفرینی هدف بزرگ خیران

یکی از دغدغه های صیقلی کارآفرینی برای زنان سرپرست خانوار است.او برای این امر با سازمان بهزیستی کشور و وزیر محترم کار تعاون و رفاه اجتماعی ، شهرداری و جمعی از خیرین رایجزنی هایی انجام داده تا بتواند به همت دوستان و یاری پروردگار، زنان سرپرست خانوار رابه خودکفایی نزدیک کند.

اومعتقداست:دستگیری از نیازمندان در جامعه وظیفه ای که خداوند آن را بردوش همه مومنان قرارداده و این عمل خداپسندانه می تواند ضمن ایجاد امنیت در جامعه در کاهش آسیب های اجتماعی نقش مهمی را ایفا کند.

گفتگو:نزاکت اللهیاری

700700

کد خبر: 726212

وب گردی

وب گردی