جلسه هماهنگی  فعالیت های علمی-پژوهشی  در پژوهشکده مهندسی بافت  برگزارشد

جلسه هماهنگی و سیاستگذاری فعالیت های علمی-پژوهشی قابل انجام در پژوهشکده مهندسی بافت و پزشکی بازساختی در معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شد.

به گزارش ایسکانیوز، این جلسه با حضور معاون و مدیرکل دفتر توسعه پژوهش، فناوری و نوآوری علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، رئیس و معاون پژوهشی پژوهشکده و جمعی از اساتید و پژوهشگران دانشگاه های علوم پزشکی تهران، امیر کبیر و واحدهای پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و تهران مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی روز سه شنبه ۵ بهمن ماه ۱۳۹۵ تشکیل شد.

در ابتدا، هنگامه بختیار، و مدیرکل دفتر توسعه پژوهش، فناوری و نوآوری علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، ضمن تشکر از کلیه مدعوین، هدف از تشکیل این جلسه را ارائه گزارش اولیه از روند فعالیت های علمی- پژوهشی در حال انجام و تعیین نقشه راهبردی در زمینه مهندسی بافت و پزشکی بازساختی و نیز موضوع سلول درمانی (سلول های بنیادی) که در مرکز تحقیقات تخصصی این پژوهشکده در بیمارستان فرهیختگان در حال پیگیری می باشد، عنوان نمود و همکاری هر چه بیشتر اساتید حوزه علوم پزشکی و مهندسی را در جهت نیل به اهداف در نظر گرفته شده، بسیار مفید دانست.

در ادامه، پزشکی مدرس، رئیس پژوهشکده مهندسی بافت و پزشکی بازساختی واحد تهران مرکزی، گزارشی از فعالیت ها، گروه های پژوهشی تشکیل شده و تجهیزات تخصصی خریداری شده در مرکز پژوهشی فوق را بیان نموده، و در خصوص چندین پروژه تحقیقاتی کاربردی که قرار است در مرکز فوق انجام شود، توضیحات بیشتری ارائه کرد.

امیر علی حمیدیه، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، توضیحاتی در خصوص دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی نسل سوم در دنیا که هدفشان انجام تحقیقات کاربردی بازار محور و خدمت رسان به جامعه می باشد، ارائه کرد و لزوم حرکت و هدفگذاری کلیه موسسات علمی-تحقیقاتی دولتی و خصوصی داخل کشور در این جهت و جلوگیری از انجام تحقیقاتی که صرفا به تولید علم را خواستار شد.

وی تاسیس این پژوهشکده در دانشگاه آزاد اسلامی را با توجه به تعداد زیاد اساتید متخصص، دانشجویان علاقه مند، فضای فیزیکی و امکانات آزمایشگاهی در جهت رسیدن به هدف فوق بسیار مناسب ارزیابی نموده و از حمایت های همه جانبه ستاد از پژوهش هایی که با اهداف اعلام شده سازگار باشند، خبر داد.

در پایان، سید علی ابطحی، معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تشکر از کلیه اعضای شرکت کننده در جلسه، همکاری و مساعدت هر چه بیشتر در راستای پیشبرد اهداف کاربردی در پژوهشکده را خواستار شد.

205/200

کد خبر: 726252

وب گردی

وب گردی