افزایش مراجعات بیماران سوخته با درمان های ناصحیح

دبیر اجرایی ششمین کنگره ملی سوختگی، گفت: متاسفانه ما هر روز با بیمارانى مواجه می شویم که با عوارض سوختگى ناشى از درمان غیر صحیح مراجعه می کنند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سیدحسن طاووسی گفت: این کنگره با شعار «یک کشور ، یک درمان استاندارد سوختگى»، تلاش دارد در مورد مسائل و مشکلاتى که در حوزه سوختگى وجود دارد به بحث و تبادل نظر بپردازد.

وی، محورهاى کنگره ششم را شامل درمان سوختگى حاد، سوختگى استنشاقى، سوختگى الکتریکى، جایگزین هاى پوست، مراقبت هاى ویژه در سوختگى، مراقبت زخم در سوختگى، مسائل روحى روانى بیماران سوخته، درمان عوارض سوختگى و نقش سازمان هاى خیریه در حمایت از بیماران سوخته عنوان کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اظهار داشت: این کنگره توسط دانشگاه علوم پزشکى مشهد و همکارى مرکز تحقیقات سوختگى دانشگاه علوم پزشکى ایران و انجمن حمایت از بیماران سوخته برگزار می شود و گروه هاى هدف را همه جراحان پلاستیک،جراحان سوختگى،جراحان عمومى،متخصصین پوست , بیهوشی , مراقبت های ویژه , پزشکان عمومى و پرستاران و تمام رشته هاى مرتبط تشکیل می دهند.

دبیر اجرایی ششمین کنگره ملی سوختگی ادامه داد: متاسفانه هنوز اکثر مردم در برخورد با سوختگى از درمان هاى قدیمى استفاده می کنند و همه به خود اجازه می دهند که در درمان سوختگی دخالت کنند و در تمام کشور افرادى هستند که از پمادها و یا خمیرهاى دست ساز براى پوشش زخم سوخته استفاده می کنند.

طاووسی افزود: در برخى موارد ممکن است زخم های سوختگی بهبود یابد ولى بیشتر آنها سوختگى هاى سطحى هستند که حتى با یک پانسمان ساده و یا وازلین هم خوب می شوند ولى در مورد زخم هاى وسیع تر و عمقى تر متاسفانه ما هر روز با بیمارانى مواجه می شویم که با عوارض سوختگى ناشى از درمان غیر صحیح مراجعه می کنند.

وی ادامه داد: تلاش همه دست اندرکاران سلامت و بطور ویژه پزشکانى که در فیلد سوختگى کار می کنند رسیدن به یک درمان استاندارد در سطح کشور است.

ششمین کنگره ملی سوختگی با شعار «یک کشور، یک درمان استاندارد سوختگی» در روزهای ۴ و ۵ اسفند ۹۵ در مشهد برگزار می شود.

701/700

کد خبر: 726274

وب گردی

وب گردی