مایکروسافت در پاییز 2016 کمتر از یک میلیون دستگاه گوشی لومیا فروخته است

بر اساس گزارش مالی مایکروسافت برای پاییز ۲۰۱۶، این کمپانی در طول سه ماه منتهی به سال ۲۰۱۷ کمتر از یک میلیون  دستگاه گوشی هوشمند لومیا به فروش رسانده است.

به گزارش ایسکانیوز، مایکروسافت گزارش مالی مربوط به سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۶ را منتشر کرده است که اطلاعات بسیار جالب توجهی در خصوص گوشی‌های هوشمند سری لومیا ارائه می‌کند.

بر اساس گزارش مالی ردموندی‌ها، درآمد این کمپانی از محل فروش گوشی‌ هوشمند در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، شاهد کاهشی ۸۱ درصدی بوده است. مایکروسافت در طول سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۵ بیش از ۴.۵ میلیون دستگاه گوشی هوشمند لومیا راهی بازار کرده بود که با توجه به کاهش ۸۱ درصدی درآمد مایکروسافت از این حوزه، برآورد می‌شود که تعداد گوشی‌های هوشمند عرضه‌شده توسط ردموندی‌ها در طول پاییز ۲۰۱۶ به کمتر از یک میلیون دستگاه رسیده باشد. مایکروسافت در پاییز ۲۰۱۵ نیز با وجود کاهش ۴.۵ میلیون دستگاه لومیا، شاهد کاهش ۴۹ درصدی درآمد خود در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن بود.

با کمرنگ شدن حضور مایکروسافت در حوزه‌ی تولید گوشی‌ هوشمند ویندوزی، این کمپانی عرصه را در اختیار تولیدکنندگان دیگری نظیر آلکاتل و اچ‌پی قرار داده است؛ اما تحقیق انجام‌شده توسط AdDuplex نشان از این دارد که در پیش گرفتن این استراتژی نیز تأثیر چندانی روی افزایش تعداد کاربران گوشی‌های هوشمند ویندوزی نداشته است.

این اعداد، انتشار اخبار در مورد توسعه‌ی یک گوشی هوشمند پرچم‌دار توسط مایکروسافت را توجیه می‌کنند. بر اساس شنیده‌ها، ردموندی‌ها در تلاش‌اند تا یک گوشی هوشمند ویندوزی با نام سرفیس فون راهی بازار کنند، حال آنکه بازگشت قدرتمند به بازار و در اختیار گرفتن سهم درخوری توسط مایکروسافت در بازار گوشی‌ هوشمند بسیار دور از انتظار است.

مایکروسافت در گزارش مالی خود کسب درآمد ۲۶.۱ میلیارد دلاری را گزارش کرده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، نشان از افزایش ۱.۲ درصدی دارد.

200/202

منبع: زومیت

کد خبر: 726277

وب گردی

وب گردی