گردشگری ایران و نخجوان زمینه همکاری‌ های بیشتری دارند

وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری خودمختار نخجوان در دیدار با مسئولان آذربایجانی غربی گفت: زمینه و ظرفیت های لازم برای همکاری‌های گردشگری ایران و نخجوان فراهم است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، ناتوان قدیم اوا با مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان آذربایجان غربی و عضو هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد ماکو به همراه حسین آقازاده، وابسته فرهنگی ایران در نخجوان درباره مسائل مختلف فرهنگی و هنری به ویژه گردشگری گفت‌وگو کردند.
وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری نخجوان وجود ظرفیت‌ و قابلیت‌های متعدد در بخش‌های گردشگری و فرهنگی و هنری این کشور را تشریح و بر همکاری های دو جانبه فرهنگی و گردشگری تاکید کرد.
قدیم اوا افزود: برنامه‌های توسعه عرصه‌های فرهنگی، گردشگری و هنری در نخجوان در حال اجراست و بیش از 1200 مکان تاریخی و 28 موزه در نخجوان وجود دارد.

استان آذربایجان غربی دارای رتبه هفتم گردشگری در سطح ملی است
در ادامه این دیدار مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان آذربایجان غربی گفت: اشتراکات تاریخی، فرهنگی و ادبی و ... متعددی برای همکاری وجود دارد و استان آذربایجان غربی با داشتن رتبه هفتم گردشگری در سطح ملی و 1500 مکان تاریخی در فهرست ملی و دو بنای تاریخی در فهرست جهانی آماده همکاری در این زمیه است.
جباری سپس آمادگی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان آذربایجان غربی را برای اجرای برنامه‌های مشترک در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری اعلام کرد.
همچنین در ادامه این دیدار ازهاری، عضو هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به نزدیکی جغرافیایی منطقه آزاد ماکو به نخجوان، علاقمندی سازمان منطقه آزاد ماکو را برای اجرای برنامه‌های مشترک در حوزه‌های فرهنگی، هنری و گردشگری، مورد تأکید قرار داد.
وابسته فرهنگی ایران در نخجوان نیز از مساعدت‌ و همکاری‌های صورت پذیرفته در توسعه تعاملات هنری، فرهنگی و ... تشکر و قدرانی کرد.
حسین آقازاده اظهار کرد: با توجه به گسترش تبادل هیأت‌های بلندپایه دو کشور در دو سال اخیر، ضروری است به ‌موازات سایر حوزه‌ها، بخش‌های هنری، علمی و فرهنگی فعال‌تر شوند.
براساس اعلام سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، هیأت استانداری آذربایجان غربی در ادامه به باکو سفر کرد تا با مسئولان عالی‌رتبه جمهوری آذربایجان، دیدار و گفت‌وگو کنند.
700/703

کد خبر: 726280

وب گردی

وب گردی