۴.۵ میلیارد دلار سهم دارو از بازار سلامت کشور

مدیرکل نظارت بر دارو و موادمخدر سازمان غذا و دارو، سهم دارو از بازار کالاهای سلامت محور در کشورمان را نزدیک به ۴.۵ میلیارد دلار اعلام کرد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر اکبر عبدالهی اصل در برنامه نبض شبکه خبر، گفت: محصولات سلامت محور شامل تمامی مکمل ها، داروها، خوراکی ها و آشامیدنی ها، تجهیزات پزشکی، لوازم آرایشی و بهداشتی و برخی اسباب بازی ها می شود.

وی با اعلام اینکه حجم کلی بازار سلامت ایران منهای غذا ۱۰ میلیارد دلار است، افزود: نزدیک به ۴.۵ میلیارد دلار آن سهم دارو است.

عبدالهی اصل با اشاره به اینکه ۷۰ درصد بازار دارویی کشور مربوط به تولیدات داخلی است، ادامه داد: ۲۰ درصد بازار دارو را محصولات تقلبی و قاچاق تشکیل می دهد.

مدیرکل نظارت بر دارو و موادمخدر سازمان غذا و دارو، با انتقاد از طرح «شبنم» که باعث بدبینی مردم به کالاهای سلامت محور شد، افزود: متاسفانه این برچسب بر روی همه کالاهای اصلی و تقلبی الصاق می شد.

وی از سامانه ردیابی و کد رهگیری کالاهای سلامت به عنوان راهکار وزارت بهداشت در مقابله با کاهالای تقلبی و قاچاق در بازار سلامت کشور نام برد و گفت: فرآورده های سلامت محور که مجوز وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو را داشته باشند، در این سامانه قابل رهگیری هستند.

منبع:مهر

701/700

کد خبر: 726291

وب گردی

وب گردی