حق التألیف مقالات ۲۰۱۵ در دانشگاه علوم بهزیستی پرداخت شد

مدیر پژوهش دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی اعلام کرد: حق التألیف مقالات سال ۲۰۱۵ میلادی اعضای هیات علمی و غیر هیات علمی دانشگاه پرداخت شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر فریبا یادگاری با اعلام این خبر افزود: این حق الزحمه بر اساس «دستور العمل تشویق چاپ مقالات در مجلات معتبر» سال ۱۳۹۴۴ محاسبه شده است.

وی با اشاره به اینکه چندین متغیر در پرداخت ها درنظر گرفته شده است، گفت: از جمله متغیرهای مورد نظر در این پرداخت ها، نمایه و IF (ضریب تاثیر) مجله بوده است. همچنین حق الزحمه فقط به مقالات چاپ شده در بازه زمانی فروردین تا آذر ۹۴ (آوریل تا دسامبر ۲۰۱۵) تعلق گرفته است، زیرا مقالات سه ماهه اول ۲۰۱۵ قبلاً به همراه مقالات چاپ شده در سال ۱۳۹۳ حق الزحمه دریافت کرده اند.

یادگاری افزود: مقالات در پایگاه های داده ISI ،PubMed ،Scopus قابلیت مشاهده پذیری (visibility) دارند و ممکن است مقاله در سال ۲۰۱۵ در مجله مربوطه به چاپ رسیده باشد ولی هنوز در بانک های اطلاعاتی نمایه نشده باشد، بنابراین در فهرست مقالات سال ۲۰۱۶ قرار خواهد گرفت.

وی اظهارداشت: پاداش مقاله به مسئول مقاله پرداخت شده است البته در صورتی که مسئول مقاله دارای افیلیشن دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی باشد و در غیر این صورت به نفر اول پرداخت صورت گرفته است و اگر نفر اول مقاله نیز دارای افیلیشن دانشگاه نبوده به اولین فرد واجد شرایط در ترتیب اسامی پرداخت شده است.

مدیر پژوهش دانشگاه علوم بهزیستی افزود: مسئولیت پرداخت حق الزحمه مقاله به سایر نویسندگان برعهده شخص دریافت کننده وجه است و وی موظف است ، طبق توافق اولیه نویسندگان مقاله نسبت به پرداخت حق الزحمه هر کدام از همکاران اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه حق الزحمه مقالات ۲۰۱۶ نیز به زودی پرداخت خواهد شد ، از تمامی اعضای هیات علمی و غیر هیات علمی که دارای مقاله در سال ۲۰۱۶ بودند ، خواست تا مقالات خود را حداکثر تا ۲۰ بهمن ماه سال جاری در سامانه پژوهان ثبت کنند.

یادگاری از اعضای هیات علمی و غیر هیات علمی خواست که حتمأ نسبت به درج شماره حساب در بانک مربوطه در سامانه پژوهان اقدام کنند و توجه داشته باشند ، به مقالاتی که در سامانه پژوهان ثبت نشده اند ، امکان پرداخت وجود ندارد، و مبنای محاسبه حق الزحمه مقالات ۲۰۱۶، آیین نامه جدید تصویب شده در سال ۱۳۹۵ خواهد بود.

200/202

منبع: مهر

کد خبر: 726357

وب گردی

وب گردی