ترامپ امروز با رهبران ژاپن، روسیه، آلمان، فرانسه و استرالیا گفت‌وگو می‌کند

رئیس جمهوری آمریکا قرار است امروز (شنبه) به چندین تن از همتایانش در سایر کشورها و همچنین نخست وزیر ژاپن تلفنی گفت‌وگو کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، این گفت و گوی تلفنی چند روز پس از آن صورت می گیرد که دونالد ترامپ رسما اعلام کرده آمریکا از همکاری تجاری ترانس-پاسیفیک خارج شده است.

همکاری آمریکا در این توافق تجاری یک امر مهم محسوب می شود و شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن گفته که در گفت و گوی تلفنی با ترامپ تلاش می‌کند تا وی را متقاعد کند.

شینزو آبه نخستین رهبری بود که پس از انتخاب ترامپ بعنوان رئیس جمهوری آمریکا با وی دیدار کرد اما این دیدار پیش از تحلیف ترامپ به عنوان رئیس جمهور صورت گرفت.

این دیدار با حضور ایوانکا ترامپ، دختر ترامپ صورت گرفت و این درحالی بود که وی هنوز هیچ سمت رسمی در دستگاه ریاست جمهوری پدرش ندارد.

ترامپ همچنین قرار است امروز با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، ولادیمیر پوتین،‌ رئیس جمهوری روسیه، فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه، و مالکوم ترنبول، نخست وزیر استرالیا نیز گفت و گوی تلفنی داشته باشد.

این گفت و گوها یک روز پس از آن صورت می گیرد که ترامپ با ترزا می، نخست وزیر انگلیس دیدار کرد و این دیدار نخستین دیدار او با رهبر یک کشور دیگر در کاخ سفید بود.

ترامپ روابط "بسیار ویژه" میان انگلیس و آمریکا را ستود و از تصمیم لندن برای خروج از اتحادیه اروپا استقبال کرد و آن را یک امر شگفت انگیز خواند.

منبع: ایسنا

306/300

کد خبر: 726400

وب گردی

وب گردی