فروش بخشی از تجارت فلش مموری توشیبا به وسترن دیجیتال؛ زنگ خطر برای سامسونگ

هفته گذشته  کمپانی توشیبا بخشی از سهام تجارت چیپ های حافظه NANDD خود را برای جبران زیان های مالی خواهد فروخت و وسترن دیجیتال یکی از خریداران احتمالی است.

به گزارش ایسکانیوز، امروز توشیبا رسماً این مسئله را تایید کرد و طی بیانیه ای عنوان نمود قصد دارد 20 درصد از سهام واحد فلش مموری خود را پیش از پایان سال مالی جاریش (31 مارس) بفروشد.

در حال حاضر کمپانی سامسونگ با 36.6 درصد سهم در رتبه نخست بزرگترین تولیدکننده های چیپ ناند قرار دارد و توشیبا با رقم 19.8 درصد در رده دوم ایستاده است.

در این بین وسترن دیجیتال سهمی معادل با 17.7 درصد دارد؛ به این معنا که در صورت ادغام این شرکت با توشیبا، مجموع سهم بازاری فلش مموری آنها از سامسونگ عبور خواهد کرد و به عبارت دیگر به رتبه نخست صعود می کنند.

با این تفاسیر ضمن اینکه بدون تردید وضعیت اقتصادی تجارت چیپ سازی توشیبا بهبود پیدا می کند، سامسونگ نیز احتمالاً حریف جدی تری در این صنعت داشته و رقابت نزدیک تری در سال های آینده برپا خواهد شد.

هرچند هنوز کاملاً مشخص نیست که قوانین «تراست» اجازه خرید سهام توشیبا را به وسترن دیجیتال خواهند داد یا خیر؛ یکی دیگر از خریداران احتمالی کمپانی SK Hynix (مورد حمایت مالی بانک دولتی ژاپن) است.

منبع: دیجیاتو

205/200

کد خبر: 726401

وب گردی

وب گردی