آغاز توزیع میوه شب عید از ۲۰ اسفندماه در استان تهران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: پرتقال مورد نیاز برای تنظیم بازار شب عید از استان‌های غربی و جنوبی کشور در حال انتقال به استان تهران است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از صدا و سیما، علی اشرف منصوری با اشاره به اینکه بخشی از پرتقال مورد نیاز شب عید از منطقه داراب استان فارس تهیه شده است، افزود: پرتقال مورد نیاز استان تهران تا پایان بهمن به طور کامل به سردخانه‌های این استان منتقل خواهد شد.

وی گفت: با توجه به سرمازدگی و خشکیدگی که در بخشی از پرتقال استان‌های شمالی کشور به‌وجود آمده است از اصناف و باغداران تقاضا داریم این بخش از محصول را به صنایع تبدیلی و تکمیلی تحویل دهند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران افزود: قیمت عرضه میوه شب عید پس از تصویب در ستاد تنظیم بازار اعلام می‌شود و مانند سال گذشته که چندین مرحله قیمت‌ها کاهش یافت امیدواریم در مدت زمان توزیع شاهد این روند باشیم.

منصوری گفت: محصول سیب به‌طور کامل خریداری و در سردخانه‌ها ذخیره شده است و به اندازه کافی وجود دارد ضمن اینکه میوه شب عید از ۲۰ اسفند در استان تهران توزیع می‌شود.

۲۴۶طرح در دهه فجر به بهره برداری می‌رسد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: ۲۴۶ طرح توسعه بخش کشاورزی با اختصاص ۱۸۱۷ میلیارد ریال اعتبار در دهه فجر به بهره برداری می‌رسد.

منصوری با اشاره به اینکه ۶۸ درصد سرمایه گذاری طرح‌های کشاورزی، سهم بخش خصوصی است، افزود: با بهره برداری از این طرح‌ها ۲۵ میلیون مترمکعب آب صرفه جویی می‌شود و حدود ۱۴.۳ هزار تن نیز افزایش تولید خواهیم داشت. همچنینوی گفت: همچنین ۳۸ هزار تن افزایش تولید در بخش فرآوری محصولات خام کشاورزی را شاهد خواهیم بود؛ برای ۴۴۰۰ نفر نیز فرصت شغلی جدید ایجاد خواهد شد.

منصوری افزود: از ابتدای امسال تاکنون به منظور تکمیل بنگاه‌های کوچک زودبازده و تقویت بنیه‌های بخش کشاورزی ۱۶۴۵ میلیارد ریال تسهیلات برای ۳۵۱ طرح پرداخت شد که نقش مهمی در افزایش ظرفیت و استمرار تولید داشته و موجب شده ۱۶۴ هزارتن به مجموع تولیدات استان افزوده شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران افزود: از ابتدای سال تاکنون در بخش طیور بیش از ۲ میلیون قطعه جوجه ریزی و همچنین ۱۳ میلیون و ۳۶۰ هزار شاخه گل افزایش تولید داشتیم.

منصوری گفت: از ابتدای سال تاکنون برای بیش از ۲۱۶۷ نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی درباره روند اجرای طرح‌های آبیاری نوین در استان تهران نیز افزود: برنامه ابلاغی حدود ۵۵۶۶ هکتار بود که با همراهی کشاورزان و بهره برداران تاکنون بیش از ۱۰ هزار هکتار از اراضی زراعی و باغات تحت پوشش آبیاری نوین قرار گرفته و به پیمانکاران واگذار شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: تاکنون ۱۶۲ هکتار گلخانه جدید احداث و ۱۱۶ هکتار گلخانه سنتی نیز در استان تهران بازسازی شده که در مجموع ۲۷۸ هکتار است.

منصوری افزود: از آبان سال گذشته تاکنون به منظورتحقق برنامه اقتصاد مقاومتی و مصرف بهینه منابع آب ۴۴۰ هکتار گلخانه جدید و بازسازی شده در استان تهران فعال شده است.

وی همچنین از واگذاری ۲۹ واحد از شهرک گلخانه‌ای حصار گلی استان تهران خبر داد و گفت: این شهرک ۱۳۷۰ هکتار است که فاز اول آن در سطح ۱۰۵ هکتار نهایی شده و ۲۹ واحد آن در سطح ۱۰ هکتار به بهره برداری رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران افزود: به منظور افزایش تولید و بهره وری از منابع پایه تولید تاکنون بیش از ۱۷۵ میلیارد ریال تسهیلات برای توسعه مکانیزاسیون اختصاص یافته است.

منصوری گفت: در پی جذب تسهیلات و توسعه مکانیزاسیون، درصد توسعه مکانیزاسیون از ۱.۴۵ صدم به ۱.۵۸ صدم افزایش یافته است.

101/401

کد خبر: 726432

وب گردی

وب گردی