نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی از 25 بهمن آغاز به کار می کند/ ابلاغ دستورالعمل اجرایی نمایشگاه به واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی و اجتماعی دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی همزمان با اجلاس 71 خبر داد و گفت: این نمایشگاه از 25 بهمن در محل نمایشگاه های دائمی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود.

دکترسید طه هاشمی، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره نمایشگاه اجلاس 71 این دانشگاه در حوزه فعالیت های برتر فرهنگی و اجتماعی گفت: با توجه به مصوبه هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی، نخستین نمایشگاه سالانه دستاوردهای دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی برای معرفی و عرضه برگزیده ای از محصولات برتر و فاخر فرهنگی و تولیدات دانشجویی وفرهنگی، نمایشگاه فرهنگی با مشارکت معاونت های دانشجویی و فرهنگی واحدهای مراکز استان ها دانشگاه آزاد اسلامی و واحدهای این دانشگاه همزمان با اجلاس 71 دانشگاه در محل دائمی نمایشگاه های دانشگاه برگزار می شود.

او ادامه داد: مراکز استان های دانشگاه آزاد اسلامی می توانند با مشارکت واحدهای دانشگاهی در همان استان و سازمان سما با محوریت هیات امنای استان ها نسبت به تشکیل اتاق فکر و شورای هم اندیشی اقدام و موضوعات پیشنهادی که در دستورالعمل اجرایی به آنها ابلاغ شده را بررسی کنند.

هاشمی افزود: ستاد مرکزی این نمایشگاه دو دبیرخانه محتوایی و اجرایی دارد که هر یک از دبیرخانه ها، زیر نظر دبیر مربوطه و به صورت مستقل برای در جهت مصوبات شورای سیاستگذاری فعالیت خواهد کرد.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی درباره دبیرخانه محتوایی این نمایشگاه گفت: این دبیرخانه زیر نظر مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فعالیت می کند و محصولات و دستاوردهای برتر و فاخر فرهنگی و اجتماعی را برای عرضه در نمایشگاه مانند طرح ها و ایده های برتر شرکت های دانش بنیان فرهنگی، محصولات آنها و دیگر محصولاتی مانند کتاب را بررسی و انتخاب می کند. همچنین نتایج مربوط به برگزاری همایش ها، نشست های تخصصی، کرسی های نظریه پردازی، مناظره های علمی و ... در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و قرآنی زیر نظر این دبیرخانه انجام می شود.

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی همزمان با اجلاس 71 به مدت 5 روز

او به دبیرخانه اجرایی نمایشگاه فرهنگی اجلاس 71 اشاره کرد و گفت: این دبیرخانه زیر نظر رئیس سازمان چاپ و انتشارات فعالیت می کند. همه امور مربوط به سازه نمایشگاه، تخصیص و تعیین مکان برگزاری، تهیه زیرساخت ها، ارائه لیست ملزومات موجود و تامین موارد مرتبط با ایمنی و محیط و ... برعهده این دبیرخانه است.

هاشمی محورهای اصلی حضور در نمایشگاه را برشمرد و گفت: منشورات تولید شده در حوزه های فرهنگی و اجتماعی، آثار برگزیده هنری و تجمسی فاخر در این زمینه، ارائه فعالیت های انجام شده در حوزه شرکت های دانش بنیان فرهنگی و محصولات آنها، ارائه نتایج دوره های برگزار شده یا استارتاپ های فرهنگی و ارائه آثاری مربوط به آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره) مانند سردیس و عکس های کمتر دیده شده از محورهای اصلی حضور در این نمایشگاه است.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: این نمایشگاه به مدت 5 روز از 25 بهمن تا 29 بهمن برگزار می شود. استان های دانشگاه آزاد اسلامی باید روز جمعه 22 بهمن غرفه هایشان را تحویل بگیرند و آنها را تا روز یکشنبه 24 بهمن آماده کنند.

او تاکید کرد، سازمان سما غرفه مستقل در این نمایشگاه ندارد بنابراین همه استان ها موظف هستند برای تشخیص فعالیت های انجام شده و تفکیک آثار در هر غرفه مکانی مشخص برای ارائه آثار سازمان سما در نظر بگیرند.

هاشمی افزود: نمایندگان ارشد کانون های فرهنگی و اجتماعی دانشجویان حتما در شوراها و ستادهای هم اندیشی استان ها عضویت و حضور داشته باشند. همچنین از حضور دانشجویان علاقه مند، فعال و خالق آثار هنری در غرفه های استانی حمایت ویژه می شود.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: همه آثار ارائه شده باید توسط دانشجویان، استادان یا کارکنان واحدهای دانشگاهی همان استان تولید شده باشد. همچنین همه امورات مربوط به اسکان و پذیرایی برعهده دبیرخانه اجرایی نمایشگاه است.

او در پایان گفت: دستورالعمل اجرایی برای حضور در نمایشگاه فرهنگی اجلاس 71 به همه مراکز استان ها و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شده است.

204/201

کد خبر: 726448

وب گردی

وب گردی