مایکروسافت تا به حال ده ها هزار هدست هولولنز فروخته است

مایکروسافت سال پیش فروش کیت توسعه دهندگان هدست واقعیت ترکیبی هولولنز را با قیمت ۳ هزار دلار آغاز کرد. حال سرپرست تجاری تیم توسعه هولولنز در این شرکت در مصاحبه ای تازه و بدون اشاره به عددی دقیق، فروش هدست های مایکروسافت را چند ده هزار کیت اعلام کرده است.

به گزارش ایسکانیوز، مایکروسافت در این باره می گوید: «ما به دنبال فروش صدها هزار یا میلیون ها دستگاه هولولنز نیستیم. این هدست ها گران قیمت هستند و به تعداد بالا تولید نشده اند. ما در حال حاضر از میزان فروش راضی هستیم. نمی توانم عدد دقیقی را در این باره اعلام کنم، اما تا کنون چند ده هزار دستگاه به فروش رفته و اوضاع خوب است. این همان چیزی بود که به آن احتیاج داشتیم.»

چنین اظهار نظری از طرف این مقام مایکروسافت به هیچ وجه عجیب نیست. از ابتدا هم توسعه دهندگان و مشتریان تجاری بازار هدف اصلی هولولنز بودند و برنامه های بازاریابی مایکروسافت هرگز برای جلب رضایت خریداران معمولی و عمومی طراحی نشده بودند.

از شواهد موجود چنین برمی آید که مایکروسافت بیشتر از همه تمایل دارد که تکنولوژی های هولوگرافیک وابسته به ویندوز در سخت افزارهای تولیدی سایر شرکا به کار رود. در حال حاضر نام های مطرحی چون اچ پی، لنوو، دل، ایسوس و ایسر اقدام به تولید هدست های واقعیت افزوده و واقعیت ترکیبی خود بر اساس تکنولوژی ارائه شده توسط هولولنز کرده اند.

مایکروسافت مشتاقانه از شرکای سخت افزاری خود انتظار دارد که دست به تولید هدست های مبتنی بر تکنولوژی «Windows 10 VR» با قیمت تمام شده بسیار پایین تر از هولولنز بزنند.

منبع: دیجیاتو

205/200

کد خبر: 726461

وب گردی

وب گردی