مدیریت باصلابت آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره) در همه حوزه های کشور مشاهده می شود  / تصویب بودجه 167 میلیارد تومانی استان سمنان

جلسه هیات امنا دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان به ریاست دکترحمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و حضور سایر اعضا برای بررسی بودجه 96 دانشگاه آزاد اسلامی استان برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ابتدای این جلسه با گرامیداشت یاد آیت الله هاشمی رفسنجانی ( ره) با تاکید بر اینکه 60 سال از عمر پر برکت آیت الله هاشمی رفسنجانی به همراهی با امام خمینی ( ره) و مقام معظم رهبری سپری شد، گفت: رد پای مدیریت با صلابت و اثرانگشت سلیمانی این مدیر با تدبیر در همه حوزه های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و علمی کشور مشاهده می شود.

میرزاده با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی (ره) خدمات زیادی به ایران و جهان اسلامی ارائه کردند، گفت: او یک مرد بسیار هوشمند، یک مدیر استراتژیست و نمونه بارزی از یک انسان با اخلاق اسلامی، متواضع و مهربان بود.

او با بیان اینکه فراق آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره) برای مجوعه دانشگاه آزاد اسلامی بسیار سخت و سهمگین است ابراز امیدواری کرد، خداوند روح بلند ایشان را با اولیا و انبیا الهی محشور کند.

میرزاده در ادامه با تاکید بر اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی (ره) بنیانگذار دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک الگو و مدل جهانی است، گفت: خوشبختانه امروز این دانشگاه به مرحله ای رسیده که با تولید علمی خود باعث صعود و ارتقای جایگاه ایران در رتبه بندی علمی جهانی شده است.

دانشگاه آزاد اسلامی امروز به جایگاه 158 تولید علمی جهان رسیده است

او افزود: با توجه به اینکه 20 درصد تولید علمی ایران متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است، گفت: اگر سهم این دانشگاه را از تولید علمی کشور کم کنیم جایگاه ایران در رتبه بندی تولید جهانی علمی چند پله سقوط می کند.

میرزاده به پیشرفت های علمی دانشگاه در مجامع بین المللی اشاره کرد و گفت: طبق اطلاعات پایگاه ISI ، دانشگاه آزاد اسلامی امروز به جایگاه 158 تولید علمی جهان صعود کرده است که این تولید علمی فقط مربوط به حدود 39 واحد این دانشگاه است که مجری دوره های دکتری هستند.

او با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در 30 سال گذشته تاثیر زیادی در حوزه آموزش عالی کشور داشته است، گفت: برنامه ریزی و فعالیت علمی در دانشگاه آزاد اسلامی با جدیت ادامه دارد و این موضوع که رتبه ایران از رتبه 758 در سال 1392 به رتبه 158 در سال جاری رسیده است تصادفی نیست بلکه با برنامه ریزی، جدیت و مراقبت به این رتبه دست پیدا کردیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر توسعه فعالیت های دانش بنیان در دانشگاه ها گفت: زیر بنای اقتصاد مقاومتی اقتصاد دانش بنیان است و مسئولین دانشگاهی باید حرکت به سمت توسعه اقتصاد دانش بنیان را در راس امور خود قرار دهند.

او با تاکید بر لزوم افزایش اثر بخشی دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه صنعت و خدمات، گفت: باید با افزایش اثر بخشی دانشگاه در این حوزه ها، دانشگاه آزاد اسلامی را به سمت دانشگاه کارآفرین نسل سوم سوق دهیم.

گفتنی است در پایان جلسه هیات امنای استان سمنان، بودجه این استان شامل 167 میلیارد تومان از حیث منابع و مصارف و 122 میلیارد تومان از حیث درآمد و هزینه، به تصویب اعضای جلسه هیات امنای استان رسید.

204/201

کد خبر: 726487

وب گردی

وب گردی