مهاجران: میوه شب عید تامین است/واکنش بازار به صادرات میوه

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار گفت: براساس پیش بینی ها در دوران عید با کمبود میوه در بازار مواجه نخواهیم شد.

حسین مهاجران، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار در گفت و گو با ایسکانیوز با بیان وضعیت بازار میوه شب عید گفت: براساس پیش بینی ها در دوران عید با کمبود میوه در بازار مواجه نخواهیم شد، درحال حاضر سیب، خیار، موز، پرتغال جنوب و نیز پرتقال غرب مازندران به وفور در بازار یافت می شود.

وی در ادامه اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی معتقد است که میوه در شب عید به میزان مصرف مردم در بازار موجود است و با کمبود میوه مواجه نخواهیم شد.

مهاجران درخصوص تغییرات قیمتی میوه در شب عید گفت: با توجه به اینکه امسال نخستین سالی بود که مرکبات با آسیب جدی روبرو شد بنابراین باید مدت زمانی سپری شود تا بتوان در این مورد نظر نهایی را ارئه داد.

رییس اتحادیه به وضعیت صادرات میوه درباره زمان ورود میوه های شب عید به بازار گفت: از 25 اسفند ماه میوه های شب عید به بازار ورود و افرادی که قصد خروج از تهران را دارند اقدام به خرید خواهند کرد.

وی اشاره کرد و گفت: تا حدودی سیب و کیوی به روسیه صادر می شود و فرنگیجات طبق روال در حال انجام است اما اکنون سیب و کیوی به میزان بیشتری به این کشور صادر می شود.

مهاجران تاثیر صادرات بر قیمت میوه را اینگونه بیان کرد: صادرات میوه باعث ایجاد جو روانی در بازار میوه می شود، زمان صادرات سیب به روسیه قیمت این محصول کیلویی 500 تومان افزایش داشت.

101/401

کد خبر: 726499

وب گردی

وب گردی