شهردار برلین ساخت دیوار مرزی بین آمریکا و مکزیک را محکوم کرد

شهردار برلین با هشدار درباره ساخت دیوار مرزی میان آمریکا و مکزیک گفت که مردم برلین بهتر می‌دانند که چنین اقدامی چه پیامدهایی دارند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری فارس، «میشائیل مولر» شهردار برلین ضمن اشاره به دیوار برلین،تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر ساخت دیوار میان این کشور و مکزیک را محکوم کرد.

بنابرگزارش خبرگزاری آلمان، مولر با انتشار بیانیه‌ای افزود: «ما مردم برلین بهتر می‌دانیم که پیامدهای چنین اقدامی چیست. برلین به عنوان شهری که در اروپا تقسیم شد و اکنون شهری آزاد در اروپاست نمی‌تواند درباره تصمیم یک کشور برای ایجاد دیواری جدید ساکت بماند.»

در این بیانیه آمده است که سرانجام مردم بر این جدایی غلبه کردند و این زمان یکی از مهمترین زمان‌های قرن بیستم است؛ زمانی که مردم دیوار برلین را تکه تکه کردند. اکنون در آغاز قرن بیست و یکم نمی‌تواند چنین چیزی را درباره کسانی که تا حدی زیادی آلمان آزادی خود را مدیون آنهاست پذیرفت
مولر افزود: «من از رئیس جمهور آمریکا می‌خواهم که به این مسیر پر از سختی ناشی از تنهایی و انزوا قدم نگذارد و هر کجا که چنین مرزهایی در کره و قبرس وجود دارند، نبودن آزادی را رقم زده‌اند.

ترامپ اعلام کرده است که با هدف جلوگیری از ورود مهاجران مکزیکی به خاک آمریکا، دیواری در مرز 2 کشور می‌سازد و هزینه آن را از مکزیک می‌گیرد. مکزیک در واکنش به این موضع‌گیری اعلام کرد که هزینه چنین اقدامی را نخواهد پرداخت. ترامپ هم گفته است که در این صورت راه‌های دیگری را برای تامین هزینه ساخت دیوار از جمله اعمال مالیات بر کالاهای مکزیکی در نظر می‌گیرد.

306/300

کد خبر: 726503

وب گردی

وب گردی