آغاز ثبت نام در آزمون سراسری 96 از 19 بهمن

مشاور سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز ثبت‌نام آزمون سراسری سال 96، از روز سه‌شنبه 19 بهمن خبر داد.داوطلبان آزمون سراسری و دانشگاه آزاد اسلامی برای ثبت نام به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند.

دکتر حسین توکلی، مشاور سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره ثبت نام آزمون سراسری سال 96 گفت: ثبت‌نام برای شرکت در آزمون سراسری سال ۹۶ از روز سه‌شنبه ۱۹ بهمن از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی http://www.sanjesh.org آغاز می‌شود و تا روز پنجشنبه ۲۸ همین ماه ادامه دارد.

او ادامه داد: آزمون سراسری سال ۹۶ برای پذیرش دانشجوی دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه‌حضوری، مجازی و پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام‌نور، دانشگاه‌های غیرانتفاعی، پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیرشهید رجایی و همچنین کد رشته‌های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود.

توکلی افزود: دفترچه شماره 1 (راهنمای ثبت‌نام) آزمون سراسری سال ۹۶ به همراه اطلاعیه ثبت‌نام این سازمان از روز دوشنبه ۱۸ بهمن بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی http://www.sanjesh.org قرار داده می‌شود. هر یک از داوطلبان برای ثبت‌نام در آزمون سراسری سال ۹۶ باید در این مهلت با مطالعه دقیق دفترچه ثبت‌نام و اطلاعیه منتشرشده در سایت سازمان سنجش، در صورت واجد شرایط بودن ثبت‌نام کنند.

مشاور رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: آزمون سراسری سال ۹۶ در روزهای پنجشنبه ۱۵ و جمعه ۱۶ تیر ۹۶ در حوزه‌های امتحانی برگزار می‌شود و کارت شرکت در آزمون همه داوطلبان گروه‌های آزمایشی پنج‌گانه از روز یکشنبه ۱۱ تیر ۹۶ بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

او افزود: داوطلبانی که در دو یا سه گروه آزمایشی متقاضی شوند، برحسب مورد باید کارت شرکت در آزمون گروه‌های آزمایشی دوم یا سوم خود را دریافت کنند. آزمون سراسری سال ۹۶ برای همه گروه‌های آزمایشی پنج‌گانه در یک مرحله برگزار می‌شود و در یک جلسه به سوال‌های عمومی و اختصاصی پاسخ می‌دهند.

توکلی گفت: سوال‌های عمومی و اختصاصی برای همه داوطلبان به صورت تستی و چهارگزینه‌ای است، سوال‌ها از کتاب‌های اعلام شده دوره دبیرستان و پیش‌دانشگاهی نظام سالی واحدی که در دفترچه شماره یک آزمون به عنوان منابع طرح سوال اعلام می‌شود، طراحی می‌شوند.

204/200

کد خبر: 726535

وب گردی

وب گردی