تولید با کیفیت‌ترین سرم‌های درمانی ضدمار و عقرب گزیدگی جهان در ایران

رییس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی گفت: این مؤسسه با کیفیت‌ ترین سرم‌ های درمانی ضد مارگزیدگی و ضد عقرب‌ زدگی جهان را تولید می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز، حمید کهرام رییس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی با اشاره به تأمین کامل نیاز کشور در زمینه سرم‌های درمانی ضد مارگزیدگی، ضد عقرب‌ زدگی و ضد دیفتری، بیان کرد: مؤسسه رازی در این حوزه بهترین و باکیفیت‌ترین سرم‌های درمانی جهان را تولید می‌کند.

وی از تولید این نوع سرم‌ها به عنوان یکی از مهمترین فرآورده‌های این مؤسسه یاد کرد و اظهار داشت: این مؤسسه بهترین سرم‌های درمانی جهان را تولید می‌کند که این محصولات تاکنون جان هزاران نفر را از مرگ نجات داده است.

رییس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی عنوان کرد: با توجه به اینکه ایران از کشورهایی با میزان گزش بالا در دنیا است، اما این آمپول‌ها، نجات صد درصدی مصرف کنندگانش از مرگ را به ارمغان آورده است.

وی تصریح کرد: بسیاری از کشورهای منطقه و خاورمیانه خواستار سرم‌های این مؤسسه برای درمان گزیدگی‌ها هستند.

کهرام با اشاره به تولید سرم‌های درمانی در سال‌های 1386 تا 1394 بیان کرد: در سال 86 میزان تولید این سرم‌ها 72 هزار آمپول بود که این رقم در سال 87 به بیش از 85 هزار آمپول رسید.

رییس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌ سازی رازی افزود: میزان تولید این سرم‌ها در سال 91 و 92 به ترتیب بیش از 91 و 102 هزار آمپول بود و در سال 93 نیز شاهد تولید 106 هزار و 500 آمپول در این مؤسسه بودیم.

وی گفت: در سال گذشته نیز با تلاش‌های صورت گرفته، ضمن افزایش قابل توجه تولید سرم‌های درمانی، تولید 134 هزار و 800 آمپول را در این مؤسسه شاهد بودیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

205/200

کد خبر: 726547

وب گردی

وب گردی