دانشگاه های علمی کاربردی اجازه جذب اعضای هیات علمی و تدریس رشته های غیر مهارتی را ندارند

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، گفت: دانشگاه های علمی کاربردی حق تدریس رشته هایی که در دانشگاه های دولتی تدریس می شوند را ندارند.

به گزارش ایسکانیوز؛ محمد مهدی زاهدی رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه هیات امنای استان کرمان، گفت: رشته هایی که به صورت تخصصی در داشگاه های دولتی وجود دارند نباید در دانشگاه های علمی کاربردی تدریس شوند. این دانشگاه ها تنها مجوز تدریس رشته های مهارتی و کاربردی را دارند.

وی تاکید کرد: در دانشگاه علمی کاربردی باید نسبت به ایجاد رشته هایی منطبق با نیاز هر منطقه مانند صنعت، کشاورزی و ... اقدام شود. این رشته ها چه به صورت پودمانی و چه به صورت ارائه مدرک، حالت موقتی دارند یعنی پس از نیاز سازمان، منطقه یا صنعت باید آن رشته برچیده شود.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: بنا نیست دانشگاه علمی کاربردی هیات علمی استخدام و یا جذب کند چرا که این اقدام مغایر با اهداف دانشگاه های علمی کاربردی است.

زاهدی با بیان اینکه رشته های علمی کاربردی باید به صورت موقت تعریف شوند، افزود: در دانشگاه های علمی کاربردی به جای به کارگیری و جذب اعضای هیات علمی از متخصصان آن حوزه و رشته برای تدریس استفاده می شود. همچنین ممکن است از یک استادکار برای تدریس یک رشته دعوت شود.

203/200

کد خبر: 726557

وب گردی

وب گردی