ابراهیم جعفری: همکاری مردم موصل با نیروهای امنیتی تاثیر بسیاری در پیروزی‌ها داشت

وزیر خارجه عراق امروز (شنبه) اعلام کرد که همکاری مردم موصل با نیروهای امنیتی عراق تاثیر بسیاری در پیشروی سریع حاصل شده جهت آزادسازی شهر موصل از دست داعش داشته است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سومریه نیوز، ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق در دیدار با سفیران کشورهای عربی و نمایندگان هیئت‌های دیپلماتیک در بغداد درخصوص آخرین تحولات امنیتی و سیاسی و جنگ علیه داعش و پیروزی‌های بسیار عراقی‌ها در جنگ علیه تروریسم و همچنین تکمیل آزادسازی شهر موصل گفتگو کرد.

ابراهیم جعفری گفت: قدرت نیروهای مسلح، قهرمانان بسیج مردمی، عشایر، پیشمرگ‌ها، نیروهای مبارزه با تروریسم و تمامی گروه‌ها و همچنین وحدت کلمه و حمایت گروه‌های سیاسی و پشتیبانی کشورهای دوست عواملی است که در تحقق پیروزی‌های گسترده علیه داعش نقش داشته است.

وی تاکید کرد که همکاری مردم موصل با نیروهای امنیتی تاثیر گسترده‌ای در پیشروی سریع حاصل شده در آزادسازی این شهر از تروریست‌های داعش داشته است.

وی افزود: اوضاع میدانی عملیات نظامی علیه داعش اشاره به این دارد که نیروهای امنیتی عراق با تمامی گروه‌هایشان بر حفظ جان غیرنظامیان تاکید دارند و این مساله دوچندان شدن تلاش‌ها و جانفشانی‌ها و زمان بیشتر را می‌طلبد. آن پیشروی که عراق در جنگ علیه تروریسم رقم می‌زند، پیروزی تمامی ملت‌های منطقه و جهان است چراکه داعش خطری بر تمامی کشورها است و هرکس که گمان کند که از جنایت‌های داعش در امان است، مشکوک است.

جعفری گفت: هرکس که می‌خواهد وجهه قهرمانان بسیج مردمی را تخریب کند، باید از خود بپرسد که در مقابل جانشفانی‌های بسیج مردمی، او برای عراق چه کرده است.

وزیر خارجه عراق اظهار امیدواری کرد که نشست سران عرب در اردن باعث ایجاد جهشی کیفی در تعامل با مسائل عربی شود و مکانیزمی را ایجاد کند که بتواند کشورهای عربی را متحد ساخته و به بحران‌ها پایان دهد.

منبع: ایسنا

306/300

کد خبر: 726578

وب گردی

وب گردی