رییس واحد سمنان : جلسات هیات امنا موتور محرکه دانشگاه است/ تصویب بودجه 167 میلیارد تومانی از حیث منابع و مصارف برای استان سمنان

دبیر هیات امنای استان سمنان گفت:  یکی از ویژگی های چشمگیر واحد سمنان این است که توانسته است  27 درصد منابع مالی خود را از طریق منابع غیرشهریه ای تامین کند که در مقایسه با رنجی که در برنامه توسعه ششم دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص تامین 20 درصدی واحد ها از طریق درآمدهای غیر شهریه ای مصوب کرده استان سمنان میزان 7 درصد افزایش درآمد داشته است.

شاهرخ رنجبر بهادری، رییس واحد سمنان دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص برگزاری جلسات هیات امنا به ایسکانیوز گفت: جلسات هیات امنا موتور محرکه دانشگاه است در واقع اتفاق مثبتی است که در دی ماه سال های اخیر در دانشگاه آزاد اسلامی اتفاق می افتد. روند این جلسات به این ترتیب است که 31 استان بودجه پیشنهادی خود را ارائه کرده و این پیشنهادات در هیات امنای استانی بررسی شده و در نهایت به تصویب هیات امنای مرکزی دانشگاه می رسد.

وی افزود:یکی از ویژگی های دانشگاه آزاد اسلامی قابلیت اجرایی بودجه پیشنهادی هیات امنا در روز نخست سال آینده است.این در حالی است که بودجه پیشنهادی دولت گاهی تا 4 ماه اول سال بعد همچنان در کش و قوس تصویب است.

وی ادامه داد: امسال بودجه 167 میلیارد تومانی از حیث منابع و مصارف و 122 میلیارد تومان از حیث درآمد و هزینه به تصویب اعضای جلسه هیات امنای استان رسید. یکی از ویژگی های چشمگیر واحد سمنان این است که توانسته است 27 درصد منابع مالی خود را از طریق منابع غیرشهریه ای تامین کند که در مقایسه با رنجی که در برنامه توسعه ششم دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص تامین 20 درصدی واحد ها از طریق درآمدهای غیر شهریه ای مصوب کرده استان سمنان میزان 7 درصد افزایش درآمد داشته است. البته مشکلاتی در تامین منابع مالی داریم که امیدواریم با انعقاد قراردادهای برون دانشگاهی، تصویب واحدهای اقتصادی، پیگیری امور طرح های دانش بنیان و غیره بتوانیم این بودجه را تا حدود زیادی تامین کنیم.

وی خاطر نشان کرد: تصویب بودجه در دانشگاه آزاد اسلامی منجر به روشن شدن تکلیف مشخص برای رواسای واحدها شده و در طول سال میزان منابع و مصارف قابل تشخیص و تبادل نظر است. در واقع یک اختیار تام به اعضای هیات امنای استانی داده می شود تا بتوانند نظرات خود را بیان و در پیشبرد اهداف دانشگاه نقش موثری را داشته باشند.

200/202

کد خبر: 726582

وب گردی

وب گردی