بیست و پنجمین سالگرد ثبت رکورد ۳۹۱ کیلومتر بر ساعت توسط مکلارن F1

۲۵ سال قبل، اندی والاس در پیست اختصاصی فولکس واگن واقع در شهر اهرا-لسین آلمان، رکورد حداکثر سرعت جدیدی ثبت کرد. این رکورد توسط خودروی مکلارن F1 ثبت شد.

به گزارش ایسکانیوز، در سال ۱۹۹۲، بوگاتی ویرون، پورشه ۹۱۸ و هنسی ونوم هنوز تولید نشده بودند؛ با نگاهی به رکوردهای سرعت ثبت‌شده، تنها خودرویی که دیده می‌شد، مکلارن F1 بود. در آن زمان، رکورد حداکثر سرعت ثبت‌شده برای یک خودروی مجاز جهت تردد در جاده، ۳۴۲ کیلومتر بر ساعت بود. این رکورد به‌وسیله‌ی خودروی روف-سی‌تی‌آر در پیست ناردو واقع در ایتالیا ثبت شده بود. سی‌تی‌آر، خودرویی بر پایه‌ی پورشه ۹۱۱ و مجهز به پیشرانه‌ی ۳.۳۶ لیتری ۶ سیلندر با آرایش تخت بود. پنج سال بعد از این اتفاق، مکلارن F1 این رکورد را جابه‌جا کرد.

مکلارن، اندی والاس را برای ثبت این رکورد دعوت کرد. والاس در آزمایش اول، خودروی F1 را که مجهز به پیشرانه‌ی ۶.۱ لیتری ۱۲ سیلندر با آرایش خورجینی و قدرت ۶۳۷۷ اسب‌ بخار بود، در پیست فولکس‌واگن واقع در اهرا-لسین، به حداکثر سرعت ۳۸۸ کیلومتر بر ساعت رساند. در آزمایش بعدی، با افزایش محدودیت دور موتور به میزان ۱۰۰۰ دور بر دقیقه، F1 به سرعت ۳۹۱ کیلومتر بر ساعت دست‌یافت. در این ویدیوی ۷ دقیقه‌ای، می‌توان صحبت‌های والاس در ارتباط رادیویی تیمی را به‌وضوح شنید که می‌گوید: «بیشتر از ۳۹۱ کیلومتر نمیره! اما ۳۹۱ کیلومتر هم به حد کافی سریعه! مگه نه؟!»

200/202

منبع: زومیت

کد خبر: 726589

وب گردی

وب گردی