معاون فرهنگی و دانشجویی  واحد اردکان:بخش اصلی کار ما مسائل دینی است

حسن افخمی گفت: بخش اصلی کار ما مسائل دینی است تا در این شرایطی که گرایش های مذهبی کمتر شده است بتوانیم دانشجویان را به موضوعات دینی جذب کنیم.

حسن افخمی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردکان در گفت و گو با ایسکانیوز در رابطه با برنامه های فرهنگی این واحد گفت: با توجه به این که فعالیت های دانشگاه آزاد در بخش فرهنگی از طرف سازمان مرکزی تعیین می شود این واحد تلاش می کند تا پس از دریافت برنامه ها را بومی سازی کنیم و سپس به اجرای آنها بپردازیم.

او گفت: از این قبیل برنامه ها می توان به موضوع مسابقات قرآن و عترت که به صورت سراسری برگزار می شود اشاره کرد، همچنین اردو های دانشجویی کربلا و غیره در این واحد اجرا می شود، از دیگر مباحث می توان به مسابقات ورزشی نیز اشاره کرد که بخاطر کوچک بودن واحد بخش دانشجویی و فرهنگی با هم تلفیق شده و مسابقات ورزشی نیز زیر نظر واحد فرهنگی برگزار می شود.

وی افزود: واحد اردکان کوچک است و به همین دلیل نمی توان برنامه های خاصی را در بخش فرهنگی اجرا کرد چون که اکثر دانشجویان واحد، دانشجویان ارشد هستند که اکثرا یک تا دو روز آن هم از صبح تا شب در دانشگاه اند.

افخمی در ادامه اظهار کرد: این واحد در اسفندماه میزبان همایشی تحت عنوان تازه های تربیتی است که بطور کلی برای دانشجویان و اساتید واحد با هدف دسترسی به تکنیک های آموزشی برگزار می شود. این همایش برای اولین بار در واحد اردکان برگزار می شود اما بصورت ادامه دار نیست.

این مقام دانشگاهی درباره برنامه هایی که به تازگی در این واحد برگزار شده گفت: ما یک برنامه تعزیه را در این واحد برگزار کردیم، برای روز دانشجو برنامه های مفصلی در واحد اجرا شد و در آخر برنامه های عادی مانند نماز و مسائل دینی را در واحد اردکان برگزار می کنیم.

افخمی در پایان گفت: فعالیت های فرهنگی ما بیشتر در راستای ایجاد وحدت و انسجام داخلی خاصه واحد اردکان است، به دلیل این که همینطور که می دانید اختلاف نظر همه جا وجود دارد. ما می خواهیم با اجرای مراسم مختلف دانشجویان را به محیط دانشگاه جذب کنیم اما بخش اصلی کار ما مسائل دینی است تا در این شرایطی که گرایش های دینی کمتر شده است بتوانیم دانشجویان را به موضوعات دینی جذب کنیم.

504500

کد خبر: 726592

وب گردی

وب گردی