وزیر ارتباطات: سیم‌ کارت‌ های نقص هویتی، سلب امتیاز نمی‌شوند

وزیر ارتباطات با بیان هدف از طرح ساماندهی احراز هویت کاربران، اعلام کرد سیم‌کارت‌های دارای نقص هویتی در حال حاضر سلب امتیاز نمی‌شوند.

به گزارش ایسکانیوز، وزیر ارتباطات سلب امتیاز از سیم‌کارت‌های دارای نقص هویت مالکان را در قالب طرح ساماندهی احراز هویت کاربران در شبکه‌های ارتباطی کشور، رد کرد.

محمود واعظی در این باره گفت: در طرح احراز هویت کاربران در شبکه‌های ارتباطی کشور، تنها قصدمان اطلاع از هویت و مالکیت تلفن‌ ثابت، موبایل و اینترنت است تا شبکه‌های ارتباطی بدون هویت نباشند. تمامی کاربران شبکه‌های تلفنی باید هویت داشته باشند و همچنین IP مشترکان اینترنت نیز باید مشخص باشد.

واعظی افزود: به همین خاطر طرح ساماندهی سیم‌کارت‌های بی‌نام و نشان و نیز سیم‌کارت‌هایی که نقص اطلاعات دارند، در دستور کار قرار گرفته و تا‌کنون هم مردم همکاری خوبی برای رفع نواقص اطلاعات مالکیت سیم‌کارت‌ها داشته‌اند.

وزیر ارتباطات توضیح داد: در این مرحله هر سیم‌کارتی که مالکش به هر دلیلی برای رفع مغایرت اطلاعات هویتی اقدام نکرده باشد، به‌صورت دو طرفه قطع می‌شود. پیش از این نیز به مشترکان زمان داده شده بود که برای رفع مغایرت اطلاعات مالکان سیم‌کارت‌ها به دفاتر امور مشترکان مراجعه کنند.

واعظی تأکید کرد: هدف ما، ساماندهی سیم‌کارت‌های حاضر در بازار است و در این مرحله از ساماندهی نمی‌خواهیم سیم‌کارت‌هایی که مالکانشان اقدامی نکردند، سلب امتیاز کنیم. فعلاً تصمیمی برای سلب امتیاز خطوط دارای نقص مالکیت وجود ندارد. در مورد مالکیت این خطوط مانند قانونی که از پیش هم وجود داشته، عمل می‌کنیم.

200/202

منبع: زومیت

کد خبر: 726595

وب گردی

وب گردی