مارک زاکربرگ از فرمان مهاجرت دونالد ترامپ اظهار نگرانی کرد

مارک زاکربرگ در واکنش به امضای فرمان مهاجرت توسط دونالد ترامپ، به این موضوع واکنش نشان داد و از اجرایی شدن چنین قوانینی اظهار نگرانی کرد.

به گزارش ایسکانیوز، مارک زاکربرگ در خصوص امضای فرمان مهاجرت توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی ایالات متحده‌ی آمریکا می‌گوید: ما باید این کشور را امن نگه‌داریم، اما این کار باید از طریق تمرکز بیشتر بر افرادی که می‌توانند تهدیدی برای آمریکا ایجاد کنند، انجام شود. افزایش دامنه‌ی تمرکز قوانین ضد تروریستی بر افرادی که تهدیدی برای امنیت نیستند، می‌تواند به دلیل مصرف بیش از پیش منابع، باعث به خطر افتادن امنیت آمریکایی‌ها شود. این موضوع علاوه بر مصرف بیش از حد منابع و به خطر افتادن امنیت میلیون‌ها آمریکایی، باعث خواهد شد هزاران مهاجر ساکن آمریکا که خطری برای این کشور ندارند، با ترس از دیپورت شدن زندگی کنند.

زاکربرگ همچنین به پناهندگان اشاره کرده است. وی بر این نکته تأکید کرده که همسر وی و خانواده‌اش در قالب پناهندگانی از چین و ویتنام به آمریکا وارد شده‌اند. وی در این خصوص می‌گوید:

ما باید درهای خود را برای پناهندگان و افرادی که نیاز به کمک دارند، باز بگذاریم.

زاکربرگ به این نکته اشاره کرده است که فرمان مهاجرت دونالد ترامپ می‌تواند تأثیر بسیار زیادی بر آن‌ها بگذارد که البته این تأثیر فراتر از مسائل شخصی است. زاکربرگ با اشاره به تجربیات تدریس خود در پروژه‌ی Dreamers، به این نکته اشاره کرده است که اجرای فرمان جدید مهاجرت می‌تواند تأثیر بسیار زیادی بر فیس‌بوک داشته باشد. Deferred Action for Childhood Arrivals برنامه‌ای است که طی آن فرزندان مهاجران آموزش‌ می‌بینند و می‌توانند به‌صورت قانونی در ایالات متحده‌ به کار مشغول شوند.

البته این موضوع فقط محدود به فیس‌بوک نیست؛ چراکه این شبکه‌ی اجتماعی نیز با استفاده از ویزای H-1B اقدام به استخدام نخبگانی می‌کند که غیر آمریکایی هستند و می‌توانند با استفاده از این نوع ویزا با استخدام در شرکت‌های معتبر، در آمریکا زندگی و کار کنند. دونالد ترامپ از این قانون انتقاد کرده و آن را برخلاف منافع آمریکایی‌ها برای استخدام خوانده است. بر اساس شنیده‌ها، ترامپ در نظر دارد تغییراتی نیز در این نوع دریافت ویزا ایجاد و محدودیت‌هایی برای کمپانی‌های مختلف ایجاد کند. برای اولین بار است که مارک زاکربرگ به انتقاد از سیاست‌های دونالد ترامپ می‌پردازد.

200/202

منبع: زومیت

کد خبر: 726597

وب گردی

وب گردی