اهتمام واحدهای دانشگاهی در تبدیل وضعیت اعضای هیات علمی

چهاردهمین شورای تخصصی آموزش و تحصیلات تکمیلی استان یزد با حضور دکتر حسین زاده لطفی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، معصومه طباطبایی رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد گزارشی از روند آموزش در دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد، جذب دانشجو و تعداد اعضای هیأت علمی این استان در این جلسه ارائه داد.

حسین زاده لطفی معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت جمعی از هموطنان و به شهادت رسیدن جان برکفان آتش نشانی در حادثه پلاسکو و همچنین تسلیت مجدد به مناسبت درگذشت حضرت آیت الله هاشمی ریاست هیأت امناء و هیأت موسس دانشگاه آزاد اسلامی از فعالیت های دکتر معصومه طباطبایی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد به منظور ارتقاء واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در استان یزد و رفع مشکلات آنها تقدیر و تشکر کرد.

وی گفت: پایش رشته های دانشگاه آزاد اسلامی در هر استان باید صورت گیرد و به استانهای مجاور باید توجه داشت چرا که اخذ رشته محل های موازی در واحدهای دانشگاهی علیرغم کم نمودن دانشجو و تقسیم آن در نهایت منجر به تعطیلی آن رشته خواهد شد، امیدوارم هر چه سریعتر کمیته های پایش رشته های دانشگاهی در استانها تشکیل شود.

وی ساختار شبکه ای در دانشگاه آزاد اسلامی را سیستم منحصر بفرد و مختص این دانشگاه دانست و گفت: « همه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سازمان مرکزی دانشگاه یکسان مورد ارزیابی قرار می گیرند. همین ساختار شبکه ای است که موجب شده کمترین ضربه و آسیب به بدنه دانشگاه آزاد اسلامی وارد شود .»

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی خواستار برقراری هر چه سریعتر ثبات شغلی در بین اعضاءهیأت علمی دانشگاه شد و گفت: دانشگاه ها باید تلاش کنند تبدیل وضعیت اعضای هیأت علمی به سرعت انجام شود. با تصویب هیأت امنا مرکزی دانشگاه، در فرایند تبدیل وضعیت بدون ارتقاء مرتبه علمی، در صورتیکه عضو هیأت علمی موفق به کسب 85 درصد حداقل امتیاز ارتقاء شود این امر رخ خواهد داد.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر نحوه به کارگیری اعضاء هیأت علمی دانشجو دکتری گفت: به کارگیری دانشجویان درمقطع دکتری به منظور تدریس دروس جبرانی مجاز ولی ارائه دروس تخصصی به آنها غیر مجاز است. ما باید تمام تلاش خود را جهت ارائه مطالب علمی با کیفیت بالا به دانشجویان به کارگیریم.

205/200

کد خبر: 726695

وب گردی

وب گردی