تاکید مقام معظم رهبری بر حفظ شتاب علمی کشور، به این دلیل است که تولید علمی یکی از شاخصه‌های سرآمدی و توسعه کشورهاست/ تصویب بودجه 45 میلیارد تومانی دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام

دوازدهمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام به منظور تصویب بودجه 96 این استان، به ریاست دکتر میرزاده و حضور اعضا، روز گذشته در سازمان مرکزی تشکیل شد.

به گزارش ایسکانیوز؛ میرزاده در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد آیت الله‌ هاشمی رفسنجانی (ره) گفت: فقدان ناباورانه و نابهنگام آیت الله‌ هاشمی ضربه سهمگینی بر ما وارد کرد.

میرزاده با بیان اینکه آیت الله‌ هاشمی رفسنجانی چه قبل و چه بعد از انقلاب منشاء تحولات بزرگ اجتماعی، سیاسی و... بوده است، گفت: انصافاً آیت الله‌ هاشمی با شجاعت و درایت منحصربه‌فرد خود قبل و بعد از پیروزی انقلاب، همراه و یار امام (ره) و رهبر معظم انقلاب بود.

آیت الله‌ هاشمی در تمامی مسئولیت‌ها، منشاء تحول و نوآوری بودند

وی تاکید کرد: باقیات الصالحات آیت الله‌ هاشمی منحصر به دانشگاه آزاد اسلامی نیست بلکه ایشان در بسیاری از عرصه‌های نظام و در تمامی مسئولیت‌هایی که برعهده داشت، منشاء تحول و نوآوری و نهادینه سازی مسائل اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و... بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه خوشبختانه مردم ایران، این مرد بزرگ را به طور شایسته مشایعت کردند، اظهار داشت: مراسم باشکوه تشییع آیت الله‌ هاشمی رفسنجانی (ره) نشان داد مردم ایران قدر یار امام (ره) و رهبری را به خوبی می‌دانند و به همین دلیل است که آیت الله‌ هاشمی هرگز از یاد نخواهد رفت و زنده خواهد ماند.

وی افزود: آیه شریفه «إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَنُ وُدًّا» اشاره می‌کند هرکس که با اخلاص و تنها برای خدا اعمال صالح انجام دهد، خداوند محبت آنها را در دل مردم قرار می‌دهد و به خوبی دیدیم که آیت الله‌ هاشمی در قلوب مردم ایران جای دارد و فراق ایشان به یک غصه ملی تبدیل شد.

میرزاده با بیان اینکه آیت الله‌ هاشمی برای دانشگاه آزاد اسلامی وقت و انرژی زیادی صرف می‌کرد، تاکید کرد: ایشان با درایت و دوراندیشی، طرح‌های بسیاری در دانشگاه آزاد اسلامی به مرحله اجرا گذاشت و اگر امروز دستاوردهای زیادی در این دانشگاه به بار آمده، نتیجه همان فکر و علاقه ایشان بود که با انتقال انرژی مثبت به مدیران، باعث ارتقای دانشگاه آزاد اسلامی بود. امیدوارم روح بلند ایشان با انبیاء و اولیاء محشور باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه تحصیلات دانشگاهی تاثیر بسیار بالایی در اجتناب از ناهنجاری‌های اجتماعی دارد، گفت: مطالبات اجتماعی و آمارها نشان می‌دهد تنها 2درصد از بزهکاران و زندانیان، تحصیلات دانشگاهی داشته اند و همین عدد نشان می‌دهد که تحصیل باعث ارتقای فرهنگی و فاصله با ناهنجاری‌ها و تخلفات اجتماعی می‌شود.

وی افزود: کسانی که به فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی اعتراض می‌کنند، توجه ندارند که جامعه جوان ایران به بسترهای لازم برای تحصیل نیاز دارد و در نبود این بسترها برای تحصیلات دانشگاهی جوانان کشور زمینه مهاجرت نخبگان و خروج ارز و مشکلات فرهنگی ایجاد خواهد شد. اگر بتوانیم کیفیت دانشگاه‌ها را بالا برده و استانداردهای آموزشی را رعایت کنیم، بستر مناسب برای جوانان فراهم شده و از بروز بسیاری از پیامدهای فرهنگی و اجتماعی منفی، پیشگیری خواهیم کرد.

به دنبال استانداردسازی و توسعه جذب هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی هستیم

میرزاده سیاست بومی‌گزینی را مهم‌ترین سیاست فرهنگی دانشگاه دانست و گفت: حقیقتاً دانشگاه آزاد اسلامی با بومی گزینی 96درصد از رشته‌های کاردانی و کارشناسی، 70درصد کارشناسی ارشد و 51درصد از دکتری، گام بسیار موثری در کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی برداشت چرا که دانشجویان می‌توانند در شهر محل سکونت خود در رشته مورد علاقه خود تحصیل کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: ما به دنبال استانداردسازی و توسعه جذب هیات علمی در این دانشگاه هستیم تا بتوانیم نیازهای جوانان کشور به تحصیلات تکمیلی را پاسخ دهیم.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت‌های فرهنگی بسیاری در دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شده، گفت: خوشبختانه طی سه سال گذشته، 991 طرح ماندگار فرهنگی نهادی - ساختاری، کالبدی و رخدادی در دانشگاه آزاد اسلامی پیاده‌سازی شده است. مطالعات فرهنگی، توسعه زبان فارسی، طرح تدوین سبک زندگی ایرانی و اسلامی، بزرگداشت مفاخر علمی و فرهنگی و... از آن جمله است که خوشبختانه در دانشگاه آزاد اسلامی با جدیت دنبال می‌شود.

وی افزود: شناساندن مفاخر و مشاهیر نقاط مختلف کشور به جوانان منطقه، باید از کتب درسی آغاز شود تا الگوهای ایرانی و اسلامی در اختیار جوانان قرار گیرد و الگوبرداری جوانان از غرب به حداقل برسد.

میرزاده با اشاره به قرار گرفتن استان ایلام در مرز عراق گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام با برنامه‌ریزی‌های لازم می‌تواند علاوه بر پاسخ به نیازهای منطقه، دانشجوی خارجی جذب کند.

دانشگاه آزاد اسلامی از لحاظ تولید علم در بین دانشگاه‌های جهان از جایگاه قابل قبولی برخوردار است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه امروز تولیدات علمی به عنوان یکی از مهمترین شاخصه‌های توسعه پذیرفته شده، اظهار داشت: تاکید مقام معظم رهبری به شتاب علمی کشور، به این دلیل است که تولیدات علمی یکی از شاخصه‌های سرآمدی و توسعه کشورهاست. خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه گام‌های موثری برداشته و از لحاظ تولید علم در بین دانشگاه‌های جهان از جایگاه قابل قبولی برخوردار است.

گفتنی است در پایان جلسه هیات امنای استان ایلام، بودجه این استان شامل 45 میلیارد تومان از حیث منابع و مصارف و 33 میلیارد تومان از حیث درآمد و هزینه، به تصویب اعضا رسید.

203/200

کد خبر: 726734

وب گردی

وب گردی