چرا رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی خواستار استعفای نتانیاهو شد؟

رئیس جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی خواستار کناره‌گیری بنیامین نتانیاهو از سمت خود به خاطر اتهامات فساد مطرح شده علیه وی شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رادیو رژیم صهیونیستی، اسحاق هرتزوگ روز شنبه از نتانیاهو خواست که به خاطر اتهامات فسادی که علیه وی مطرح و باعث شده است که پلیس صهیونیستی او را تحت بازجویی قرار دهد، از سمتش کناره گیری کند.

هرتزوگ در همین راستا به نتانیاهو یادآوری کرد که اسحاق رابین نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۷۷ به خاطر اتهامات مالی که به مراتب کم ارزش‌تر از اتهامات فساد مطرح شده علیه او بودند، از سمت خود کناره گیری کرد.

این اظهارات هرتزوگ پس از آن مطرح شد که اداره فساد و جنایت در پلیس رژیم صهیونیستی به تحقیقات و بازجویی‌های خود از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره پرونده‌های "۱۰۰۰" (مربوط به هدایای تقدیم شده از سوی بازرگانان) و "۲۰۰۰" (مربوط به "آرنون موزیس" مالک روزنامه یدیعوت آحارونوت") ادامه می‌دهد و در همین راستا، روز جمعه برای سومین بار از بنیامین نتانیاهو در محل اقامتش در شهر اشغالی قدس، به علت دو اتهام مطرح شده علیه او، بازجویی کرد.


نتانیاهو در حالی برای سومین بار به اتهام فساد بازجویی شد که پلیس از تایید برخی مدارک جمع آوری شده علیه او سخن می‌گوید. یکی از اتهامات درباره پذیرفتن هدایای گرانقیمت برای خودش و خانواده‌اش از شخصیت‌های تجاری و مشخصا میلیاردر استرالیایی به نام جیمز پاکر و تولیدکننده فیلم هالیوود به نام آرون میلچان است.

اتهام دیگر به مکالمات او با آرنون موزس ناشر روزنامه یدیعوت آحارونوت مربوط است، که در آن نتانیاهو ظاهرا به موزس مزایایی حرفه‌ای را در ازای انتشار اخباری مطلوب درباره خود، پیشنهاد می‌کند. موزس نیز روز پنج شنبه مجددا بازجویی شد.

منبع: ایسنا

303/300

کد خبر: 726742

وب گردی

وب گردی