در روزهای برفی با هماهنگی محیط زیست برای پرندگان دانه‌ بپاشید

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه از مردم خواست در روزهای برفی، هرگونه دانه‌پاشی برای پرندگان را با محیط زست در میان بگذارند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا،بهادر چراغی، با اشاره به بارش برف و پوشیده شدن بخشی از سطح زمین، از دانه‌پاشی محیط زیست برای پرندگان در نقاط مختلف استان خبر داد.

وی گفت: در تمام نقاطی که حضور پرندگان و خصوصا پرندگان مهاجر زیاد است، کار دانه‌پاشی انجام شده که عمدتا در مناطق سردسیر استان بوده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه یادآوری کرد: فعلا شرایط چندان نامناسب نیست، اما اگر کمبودی برای علوفه چارپایان نیز وجود داشته باشد، توزیع علوفه را هم انجام خواهیم داد.

به گفته چراغی، در چنین روزهایی که مواد غذایی کم می‌شود، پرندگان، چارپایان و پستانداران به نزدیکی مناطق مسکونی می‌آیند که از مردم انتظار می‌رود میزبان خوبی برای آنها باشند.

وی با بیان اینکه بسیاری از این حیوانات به حاشیه جاده‌ها نزدیک می‌شوند، از رانندگان نیز خواست هنگام رانندگی مراقب باشند که حیوانات را زیر چرخ خودرو نگیرند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه از مردم خواست بدون هماهنگی با محیط زیست برای پرندگان دانه‌پاشی انجام ندهند، زیرا بلافاصله در نقاطی که دانه پاشی انجام می‌شود و پرندگان تجمع می‌کنند، حضور شکارچیان را داریم.

چراغی همچنین از افزایش نظارت‌ها در مناطق تحت مدیریت محیط زیست در روزهای برفی خبر داد، چرا که در این روزها حیوانات به مناطق مسکونی نزدیک‌تر می‌شوند.

700/703

کد خبر: 726836

وب گردی

وب گردی