مردم در روزهای برفی از حیات وحش مراقبت کنند

رئیس اداره محیط زیست شهرستان خلخال گفت: مردم در روزهای برفی از حیات وحش مراقبت کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری فارس محمد فرهودی عصر امروز در منطقه حفاظت‌شده آق‌داغ در حاشیه اجرای برنامه دانه‌پاشی برای پرندگان گفت: مردم در روزهای برفی از حیات وحش مراقبت کنند.

وی گفت: با توجه به شرایط آب وهوایی و بارش برف سنگین حیات وحش و پرندگان مجبور به نزدیک شدن به محل زندگی انسان‌ها در حاشیه روستاها و شهرها می‌شوند که گاه نگاه مهربانانه به این مخلوقات باعث ادامه زندگی آنها خواهد شد.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان خلخال بیان کرد: با هدف حمایت از پرندگان در فصل سرما با کمک محیط‌‌بانان اداره محیط زیست خلخال بیش از 300 کیلو‌گندم و ده‌ها بند علوفه دامی در مسیر تردد حیات وحش و زیست‌گاه پرندگان دانه‌پاشی و پراکنده گردید تا حیات وحش و پرندگان به سهولت به غذا دسترسی داشته باشند.

فرهودی با اشاره به حضور حیات وحش در کنار شهرها و روستاها یادآور شد: با توجه به ممنوع بودن شکار در شهرستان خلخال مردم موارد تخلف در فصل سرما را با محیط‌بانان اداره محیط زیست شهرستان در میان بگذارند تا برخورد لازم با متخلفان انجام گیرد.

وی از حامیان محیط زیست شهرستان خلخال تقدیر کرد و گفت: حضور حیات وحش در چرخه طبیعت علاوه بر نقش موثر و اکولوژیکی دارند مکمل زیبایی طبیعت بوده و سعی شود این زیبایی‌ها برای آیندگان نیز حفظ شود.

700/703

کد خبر: 726845

وب گردی

وب گردی