نگاه مثبت اساتید دانشگاه آکسفورد انگلستان به دانشگاه آزاد اسلامی/درگذشت آیت الله هاشمی ضایعه ای برای دنیای اسلام بود

حسن قلی پور گفت: واحد بابل جز اولین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی است که درآمدهای غیرشهریه ای را در دانشگاه راه اندازی و اجرا کرد. از جمله فعالیت های این واحد می توان به احداث مرکز آموزشی و پژوهشی - تحقیقاتی، ایجاد فضای پرورش ماهی، کاشت بیش از 2 هزار نهال مرکبات، دریافت اجاره بها از ساختمان های بلا استفاده واحد و غیره اشاره کرد.

حسن قلی پور رییس واحد بابل دانشگاه آزاد اسلامی، به ایسکانیوز گفت: واحد بابل جز اولین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی است که درآمدهای غیرشهریه ای را در دانشگاه راه اندازی و اجرا کرد. از جمله فعالیت های این واحد می توان به احداث مرکز آموزشی و پژوهشی - تحقیقاتی، ایجاد فضای پرورش ماهی، کاشت بیش از 2 هزار نهال مرکبات، دریافت اجاره بها از ساختمان های بلا استفاده واحد و غیره اشاره کرد.

وی اضافه کرد: واحد دانشگاهی بابل از جذب بسیار بالای دانشجو برخوردار است که البته دراین مورد وجود امکانات گسترده و مدرن بودن ساختمان دانشگاه در جذب دانشجویان بی تاثیر نبوده است.

وی با اشاره به تعداد دانش آموختگان تحصیلات تکمیلی واحد بابل اشاره کرد: تحصیلات تکمیلی در واحد بابل شامل 17 رشته در مقطع دکترای تخصصی، 1 رشته در مقطع دکتری عمومی دامپزشکی، 50 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و 85 رشته در مقطع کارشناسی است که در مجموع 7هزار و پانصد دانشجو در این واحد دانشگاهی محصول به تحصیل هستند. همچنین تعداد اعضای هیات علمی واحد بابل حدود 130 نفر می شود که اکثریت آنها استادیار هستند.

وی عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص تولید مقالات در سطح کشور پیشرفت چشمگیری، و در سطح جهانی جایگاه مطلوبی را کسب کرده است. هنگامی که با جمعی از روسای واحدهای کشور برای کلاس های آموزشی مدیریت دانشگاه آکسفورد به شهر لندن سفر کردیم، اکثریت استادان دانشگاه لندن در خطاب به ما از دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی صحبت کردند و این مجموعه علمی را یکی از با کیفیت ترین و بزرگترین دانشگاه حضوری جهان نامیدند.

وی در خصوص وفات آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان هیات موسس سابق دانشگاه آزاد افزود: درگذشت آیت الله هاشمی ضایعه ای برای دنیای اسلام و به خصوص کشورمان بود. همان طور که پیامبر اسلام فرمود هنگامی که عالم دانشمندی از دار دنیا برود هیچ چیزی نمی تواند جای او را بگیرد. در خصوص شخصیت آیت الله هاشمی هم می توانیم این سخن ارزشمند پیامبر رجوع کنیم.

200/202

کد خبر: 726853

وب گردی

وب گردی