تاکید مرکل و ترامپ بر ادامه مبارزه با تروریسم واهمیت ائتلاف ناتو

رهبران آمریکا و آلمان در بیانیه ای مشترک اعلام کردند، صدراعظم آلمان و رئیس جمهوری آمریکا بر اهمیت ائتلاف ناتو تاکید کرده و قول دادند که در مبارزه با تروریسم و فعالیت های شبه نظامیان همکاری نزدیکتری داشته باشند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته تلفنی در مورد فعالیت های ناتو، اوضاع خاورمیانه و شرق آفریقا، روابط با روسیه و اوضاع شرق اوکراین رایزنی کردند.
مرکل و ترامپ در بیانیه مشترک شان اعلام کردند: رهبران آلمان و آمریکا این موضوع را به رسمیت می شناسند که ناتو باید توانایی مقابله با تهدیدهای قرن 21 را داشته باشند و اینکه امور دفاعی مشترک مان به سرمایه گذاری مناسب در توانایی های نظامی نیاز دارد تا تضمین شود همه اعضای ناتو سهم یکسانی در تامین امنیت کشورهای ناتو داشته باشند.
درادامه این رایزنی تلفنی، ترامپ دعوت مرکل برای شرکت درنشست ماه ژوئیه گروه 20 در هامبورگ را پذیرفت و گفت که وی بزودی پذیرای مرکل در واشنگتن خواهد بود.
دراین بیانیه هیچ اشاره ای به حکم اجرایی جنجال برانگیر ترامپ در مورد ممانعت از ورود اتباع 7 کشور جهان به خاک آمریکا نشده، این در حالی است که زیگمار گابریل وزیر خارجه آلمان و دیگر مقامات ارشد این کشور از این تصمیم ترامپ انتقاد کرده اند.
در این رایزنی تلفنی مرکل و دونالد بر اهمیت حوزه های مشترک در موضوع منافع دو کشور و روابط فیمابین تاکید کردند.

منبع: ایرنا

303/300

کد خبر: 726915

وب گردی

وب گردی