هر آنچه در مورد ال جی جی 6 می‌دانیم

پرچم‌دار جدید ال‌جی، طی چند هفته‌ی آینده و با نام G6 رونمایی خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز، تاکنون شایعات بی‌شماری در مورد جانشین گوشی‌ هوشمند ماژولار سال گذشته‌ی ال‌جی منتشر شده است و گمانه‌زنی‌های بسیاری درباره‌ی مشخصات احتمالی آن صورت گرفته است. در این مقاله، تمام اطلاعاتی را که تاکنون در مورد گوشی هوشمند ال‌جی جی 6 منتشر شده است، به‌صورت خلاصه، ارائه خواهیم داد.

قیمت و تاریخ عرضه

ال‌جی به‌طور معمول، نیمه‌ی نخست هر سال، پرچم‌دار جدیدی معرفی می‌کند. گوشی جی‌ 5 در کنگره‌ی جهانی موبایل سال ۲۰۱۶ و اوایل ماه مارس رونمایی شد؛ در‌حالی‌‌که گوشی‌های G3 ،G2 و G4 همگی طی رویداد‌های جداگانه‌ای و چند ماه پس از کنگره‌ی جهانی موبایل معرفی شدند.

این کمپانی رویدادی را برای روز ۸ اسفند و پیش از برگزاری MWC 2017 برنامه‌ریزی کرده است؛ همان روزی که سامسونگ به‌طور معمول از پرچم‌دار جدید خود رونمایی می‌کند. در دعوت‌نامه‌ی این شرکت عبارت ««See More, Play More» آمده و نسبت آن ۱۸:۹ است؛ همان نسبت تصویری که در نمایشگر جی 66 استفاده شده است.

گوشی ال‌جی جی 5 همانند نسل پیشین خود در ماه آوریل روانه‌ی بازار شد؛ بنابراین انتظار می‌رود G6 در بازه‌ی زمانی مشابهی عرضه شود؛ اما امکان عرضه‌ی آن بلافاصله پس از رویداد بارسلونا نیز وجود دارد. برخی هم بر این باور هستند که ال‌جی در تاریخ ۲۰ اسفند عرضه‌ی پرچم‌دار جدید خود را در کره‌ی جنوبی آغاز خواهد کرد. پیش‌بینی می‌شود که قیمت جی 6 همانند نسل پیشین آن حدود ۵۰۰ پوند (۵۲۷ دلار) باشد.

طراحی

گوشی ال‌جی جی ۵ با یک طراحی ماژولار و همراه با تعدادی ماژول موسوم به Friends روانه‌ی بازار شد. بر اساس گزارشی از وب‌‌سایت Electronic Times کره‌، ال‌جی ایده‌ی گوشی‌ ماژولار را در جی ۶ به‌ کار نخواهد بست؛ وب‌سایت Android Authority و یکی از سخنگویان ال‌جی نیز بر این موضوع تأکید داشتند. بر اساس گزارش وال‌استریت‌ ژورنال، سخنگوی ال‌جی اعلام کرد که این کمپانی «میزان ماژولار بودن گوشی جی ۶ را کاهش خواهد داد».

گفته می‌شود این کمپانی کره‌ای به‌جای آلومینیوم رنگ‌شده، پنل پشت جی ۶ را از جنس شیشه‌ی حرارت‌دیده انتخاب خواهد کرد. وب‌سایت ET News استفاده از پنل پشت شیشه‌ای را برای این گوشی محتمل می‌داند و دیوید روداک از ‌وب‌سایت اندروید پلیس نیز که پیش از این معتقد بود پرچم‌دار جدید ال‌جی «بدنه‌ی فلزی براقی» خواهد داشت، اکنون بر این باور است که بدنه‌ی جی ۶ شیشه‌ای خواهد بود. در هر صورت امیدواریم جی ۶ نسبت به نسل پیشین خود، طراحی پریمیوم‌تری داشته باشد.

به‌تازگی تصویری از نمای جلوی جی ۶ منتشر شده است؛ تصویری که نشان‌دهنده‌ی دستگاهی‌ با حاشیه‌های باریک، نسبت نمایشگر به بدنه‌ی بسیار خوب و کیفیت ساخت بالا است. چنانچه این تصویر صحت داشته باشد، احتمالا جی ۶ از بدنه‌ای فلزی با گوشه‌های گرد بهره خواهد برد.

علاوه‌بر این، گزارش‌هایی نیز از ضدآب‌ بودن ال‌جی جی ۶ حکایت دارند. ظاهرا ال‌جی از چسب ضد آب گران‌قیمت‌تری نسبت به آنچه سامسونگ در گوشی‌های اس 7 و اس 77 اج به‌ کار می‌گیرد، استفاده خواهد کرد. همچنین ویدیویی که ال‌جی در تاریخ ۲۲ دی‌ماه منتشر کرد، نشان از آن دارد که جی ۶ ضدآب خواهد بود و براساس توییت صفحه‌ی رسمی ال‌جی در تاریخ ۲۹ دی، پرچم‌دار جدید این کمپانی، بدنه‌ی کوچک و در عین حال، نمایشگری بزرگ خواهد داشت. گزارشی از وب‌سایت سی‌نت نیز حکایت از ضد آب بودن جی ۶ دارد. این وب‌سایت دلیل ماژولار نبودن پرچم‌دار جدید ال‌جی را همین موضوع ‌می‌داند.

احتمال می‌رود حسگر اثر انگشت LG G6 همانند نسل پیشین این گوشی، در پشت آن قرار داشته باشد. گفته می‌شود گوشی جدید ال‌جی همانند گلکسی نوت ۷ به اسکنر عنبیه‌ مجهز خواهد بود؛ البته این موضوع در حال حاضر تأیید یا تکذیب نشده است.

نمایشگر

در ابتدا شایعات حکایت از آن داشتند که ال‌جی همانند گوشی‌های اس 7 اج و اس 6 اج سامسونگ، در پرچم‌دار جدید خود از نمایشگر OLED خمیده استفاده خواهد کرد. اما به‌نظر می‌رسد با وجود آنکه ال‌جی دیسپلی در حال تولید پنل OLED برای سری دوم اپل‌واچ و ساعت‌های هوشمند و تلویزیون‌های ال‌جی است؛ امکان تولید انبوه نمایشگر OLED برای گوشی G6 نخواهد داشت.

در عوض، ال‌جی دیسپلی تأیید کرده است که گوشی LG G6 به‌ همراه نمایشگر ۵.۷ اینچی با پنل LCD و رزولوشن ۱۴۴۰ × ۲۸۸۰ روانه‌ی بازار خواهد شد. طبق اعلام این کمپانی، جی ۶ نخستین گوشی هوشمندی خواهد بود که به نمایشگر بسیار عریضی با نسبت تصویر ۱۸:۹ مجهز می‌شود؛ نمایشگری بسیار شارپ با تراکم ۵۶۴۴ پیکسل بر اینچ که تجربه‌ی شگفت‌انگیزی به‌ارمغان می‌آورد. همچنین گفته می‌شود که این نمایشگر برای عملکرد‌های مبتنی بر چندوظیفگی مانند اجرای دو اپلیکیشن در کنار هم، بسیار مناسب است، ضمن آنکه فناوری in-Touch ال‌جی، تجربه‌ی لمس بهتری در اختیار کاربر قرار خواهد داد.

دوربین

یکی از نقاط قوت گوشی LG G5، دوربین دوگانه‌ی آن بود؛ بنابراین انتظار می‌رود که G6‌ با تبعیت از این الگو، همانند نسل پیشین خود از یک سنسور استاندارد در کنار سنسوری با زاویه‌ی دید عریض بهره ببرد.

تاکنون اطلاعات چندانی در ارتباط با رزولوشن دوربین‌های جی 6 منتشر نشده است؛ اما گفته می‌شود دوربین جلوی این گوشی با اسکنر عنبیه‌ی آن یکپارچه خواهد شد. این اسکنر همانند آنچه در گوشی گلکسی نوت ۷ دیده بودیم، وظیفه‌ی احراز هویت کاربر را خواهد داشت؛ اما اسکنر یادشده در قالب یک حسگر کامپکت خواهد بود که با دوربین جلو ترکیب شده است.

سامسونگ در فبلت نوت ۷ خود از دو حسگر مجزا برای دوربین جلو و اسکنر عنبیه استفاده کرده بود. اما به‌نظر می‌رسد که ال‌جی این دو حسگر را یکی کرده است تا بدین ترتیب جی ۶ طراحی کامپکت‌تری داشته باشد.

در ویدیویی که ال‌جی با عنوان Smartphone Wishlist منتشر کرد، به قابلیتی تحت عنوان «Capture it all at once» اشاره می‌شود؛ قابلیتی که می‌تواند در ارتباط با ترکیب دوربین جلو و اسکنر عنبیه یا وجود سنسوری با زاویه‌ی دید عریض باشد. به هر حال به‌ نظر می‌رسد که نیاز نیست مدت زیادی در انتظار تأیید یا تکذیب این موضوع باشیم؛ چرا که ال‌جی معمولا تمایل دارد پیش از معرفی رسمی گوشی خود، اطلاعاتی در مورد آن منتشر کند.

سخت‌افزار

پیش از این شایعات حکایت از آن داشتند که LG G6 به سیستم شارژ بی‌سیم جدیدی مجهز خواهد شد؛ با این حال همانند نمایشگر OLED‌ خمیده، به‌ نظر می‌رسد این قابلیت نیز به پرچم‌دار جدید ال‌جی راه پیدا نخواهد کرد. گفته می‌شد سیستم جدید امکان شارژ بی‌سیم از فاصله‌ی ۷۰ میلی‌متری را فراهم خواهد کرد، اما احتمالا برای دیدن این قابلیت باید تا زمان رونمایی از G7 منتظر بمانیم. البته ممکن است گوشی جدید این کمپانی کره‌ای به سیستم شارژ بی‌سیم مجهز باشد؛ اما نه در قالب سیستمی که در ابتدا تصور می‌شد.

گزارش‌های اخیر حاکی از آن هستند که جی ۶ با پردازنده‌ی جدید اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام همراه نخواهد بود. تصور می‌شود که گلکسی اس 8 نخستین گوشی هوشمندی خواهد بود که به این پردازنده مجهز می‌شود؛ چرا که گفته می‌شود ال‌جی برای آنکه بتواند پیش از سامسونگ پرچم‌دار خود را روانه‌ی بازار کند، در آن از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۱۱ استفاده خواهد کرد. انتظار می‌رود که جی ۶ در کنار این پردازنده از ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی بهره ببرد.

پرچم‌دار پیشین ال‌جی از کارت حافظه‌ی microSD و باتری قابل تعویض پشتیبانی می‌کرد؛ اما به گفته‌ی دیوید روداک از وب‌سایت اندروید پلیس، چنانچه این کمپانی طراحی ماژولار را با هدف ساخت بدنه‌ای پریمیوم‌تر، کنار گذاشته باشد، احتمالا ناچار به کنار گذاشتن باتری قابل تعویض هم خواهد بود. وب‌سایت سی‌نت نیز مجهز شدن جی ۶ به چنین قابلیتی را دور از ذهن می‌داند.

ظرفیت باتری گوشی جی ۵ معادل ۲۸۰۰ میلی‌آمپر ساعت بود؛ بنابر این انتظار می‌رود ظرفیت باتری جی ۶ در همین حدود یا کمی بیشتر از آن (به‌عنوان مثال ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت) باشد. گفته می‌شود ‌ال‌جی برای جلوگیری از انفجار باتری، در پرچم‌دار جدید خود نیز از همان فناوری به‌کاررفته در گوشی وی 200 استفاده خواهد کرد. تاکنون چیزی در این خصوص تأیید نشده است؛ اما ال‌جی اخیرا اعلام کرد که V20 از لوله‌های مسی برای انتقال حرارت از واحد پردازشی و پخش آن در ناحیه‌های دیگر دستگاه و به‌دور از باتری آن، استفاده می‌کند؛ بنابراین به‌نظر منطقی می‌رسد اگر این کمپانی کره‌ای از فناوری یکسانی در پرچم‌دار جدید خود استفاده کند.

همچنین به‌گفته‌ی دیوید روداک، ال‌جی برخلاف بسیاری از کمپانی‌های دیگر، تصمیم گرفته است تا جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون را از گوشی خود حذف نکند.

نرم‌افزار

وی ۲۰ نخستین گوشی هوشمندی بود که به‌صورت پیش‌فرض با اندروید نوقا عرضه می‌شد؛ بنابراین ال‌جی جی ۶ نیز بدون تردید از جدیدترین نسخه‌ی این سیستم‌عامل بهره خواهد برد. این سیستم‌عامل احتمالا با رابط کاربری اختصاصی ال‌جی همراه خواهد بود و طبق ادعای وب‌سایت Business Korea، ممکن است شاهد بهره‌گیری جی ۶۶ از گوگل اسیستنت و شاید الکسای آمازون باشیم.

البته وب‌سایت سی‌نت احتمال می‌دهد پرچم‌دار جدید ال‌جی دومین گوشی هوشمندی خواهد بود که از دستیار صوتی گوگل استفاده می‌کند، اما این وب‌سایت مدعی است الکسا با گوشی جدید ال‌جی همراه نخواهد بود؛ چرا که از دید این کمپانی، دستیار صوتی آمازون هنوز به‌طور کامل آماده نیست. در عوض این دستیار صوتی، بعدها و به‌صورت مجزا به گوشی‌های هوشمند ال‌جی راه پیدا خواهد کرد.

جمع‌بندی

در حال حاضر به‌ نظر می‌رسد که ال‌جی جی ۶ با طراحی جدید و جذاب، اسکنر عنبیه‌ی یکپارچه‌شده با دوربین جلو و نمایشگری جدید همراه خواهد بود. همچنین انتظار می‌رود ایده‌ی گوشی‌های ماژولار ال‌جی نیز به‌همراه باتری قابل تعویض از میان رود؛ اما به‌نظر می‌رسد ال‌جی قصد ارتقاء تجربه‌ی نرم افزاری گوشی‌های هوشمند خود را دارد؛ این موضوع در صورت تحقق یکپارچگی گوگل اسیستنت با محصولات این کمپانی، شکل جدی‌تری به خود خواهد گرفت.

باید به خاطر داشته باشید که تمام موارد یادشده در ارتباط با LG G6، به‌جز نمایشگر آن، بر اساس شایعات و گمانه‌زنی‌ها بوده‌اند؛ بنابراین ممکن است همه‌‌ی آن‌ها صحت نداشته باشند.

200/202

منبع: زومیت

کد خبر: 726927

وب گردی

وب گردی