تقاضای رهبر حزب کارگر انگلیس برای لغو سفر ترامپ

رهبر حزب "کارگر انگلیس" در پی ممنوعیت‌های اخیری که دونالد ترامپ علیه ورود اتباع هفت کشور مسلمان و پناهجویان به آمریکا اعمال کرده، گفت: سفر رسمی ترامپ به کشورش به دعوت ملکه الیزابت دوم باید تا زمان لغو این ممنوعیت‌های ترامپ کنسل شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پرس آسوسیشن، جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس گفت: این کار درستی نیست که با وجود این حملات وحشتناکی که ترامپ علیه مسلمانان انجام می‌دهد از رییس‌جمهور آمریکا میزبانی کنیم.

او در یک مصاحبه تلویزیونی امروز (یکشنبه) گفت: آیا این واقعا درست است کسی را به حضور بپذیریم که در سراسر تبلیغات انتخاباتی "ادبیات وحشتناک زن‌ستیزانه" را به کار برد، این حملات وحشتناک را علیه مسلمانان انجام داد و این ایده "احمقانه و پوچ" ایجاد دیوار بین کشورش و نزدیک‌ترین همسایه آن را مطرح کرد؟

او افزود: من فکر می‌کنم ما باید خیلی صریح بگوییم که شدیدا از بابت این اقدامات ناخرسندیم و من فکر می‌کنم که این کاملا اشتباه است که او با تداوم وضعیت فعلی به اینجا بیاید و من معتقدم که باید او را به چالش بکشیم.

وی افزود: من از بودن او در اینجا یعنی کشورم تا زمانی که این ممنوعیت‌ها برداشته شوند خوشحال نخواهم بود. ببینید که چه اتفاقی برای این کشورها افتاده است و چه تعداد دیگری نیز قرار است به این جمع افزوده شوند و چه تاثیر بلندمدتی این اقدام بر بقیه نقاط جهان خواهد گذاشت.

این اظهارات کوربین در حالی مطرح شدند که ملکه انگلیس قرار است اواخر سال جاری میلادی میزبان دونالد ترامپ در سفر رسمی به این کشور باشد.

منبع: ایسنا

303/300

کد خبر: 727005

وب گردی

وب گردی