توییتر پس از پنج سال مقاومت، بالاخره اکانت اینستاگرام ساخت

توییتر که همیشه اینستاگرام را رقیبی جدی و خطرناک برای خود می‌دانست، بالاخره یک حساب کاربری در این شبکه ایجاد کرد.

به گزارش ایسکانیوز؛حساب رسمی توییتر در اینستاگرام، هفته‌ی گذشته شروع به کار کرد. این شبکه‌ی اجتماعی قصد دارد از اکانت اینستاگرام خود به‌عنوان کانالی تبلیغاتی استفاده کند و خود را به‌عنوان مقصدی مطمئن برای خبرها و یادداشت‌های مهم معرفی کند. این اکانت که با هیاهوی کم از طرف توییتر، جمعه‌ی گذشته شروع به کار کرد، آخرین مرحله از کمپین تبلیغاتی این سرویس است. این کمپین از ماه اکتبر گذشته با استفاده از بیلبوردها و تبلیغات دیجیتال شروع به کار کرده است. توییتر در اقدامات اولیه‌ی خود در اینستاگرام، روز چهارشنبه از قابلیت استوری این شبکه برای نشان دادن خبرهای مهم مراسم اسکار استفاده کرد.

توییتر از هر اظهار نظر رسمی در مورد این حساب کاربری خودداری کرده است. اما این حرکت آن‌، با توجه به تاریخچه‌ی پیچیده‌ی این دو شرکت، بسیار مهم محسوب می‌شود. توییتر ابتدا قصد داشت اینستاگرام را بخرد؛ اما پس از شکست در برابر فیس‌بوک، این دو شرکت به رقبایی جدی تبدیل شدند. حرکت اخیر توییتر نشان می‌دهد که این شرکت قصد دارد با استفاده از هر امکاناتی، برای مقابله با کاهش کاربران، سرویس خود را تبلیغ کند.

توییتر و اینستاگرام از دیرباز به‌عنوان رقبایی برای یکدیگر محسوب می‌شوند که رفتارهایی دوستانه نیز داشته‌اند. در ابتدای عمر اینستاگرام، دوستی این دو شرکت و مؤسسان آن‌ها به حدی بود که توییتر قصد داشت سرویس اشتراک عکس را بخرد. اما فیس‌بوک یک‌باره با پیشنهاد وسوسه‌انگیز ۱ میلیارد دلاری، توییتر را شکست داد. دشمنی این دو سرویس از آنجا آغاز شد و Twitter چند ماه بعد، دسترسی اینستاگرام به API خود را مسدود کرد تا کاربران این سرویس نتوانند دوستان توییتری خود را در Instagram پیدا کنند. اینستاگرام نیز مدتی بعد، ارتباط با توییتر را قطع کرد و اجازه‌ی نمایش عکس‌ها در توییت کاربران را لغو کرد.

در تمام این مدت، اینستاگرام از توییتر به‌عنوان کانال بازاریابی استفاده می‌کرد و تصاویر معروف و خبرهای مهم اپلیکیشن خود را برای ۴۰ میلیون فالور در این سرویس می‌فرستاد. اکنون توییتر نیز اقدامی مشابه انجام داده است و با کسب ۵۰ هزار فالور در هفته‌ی اول رونمایی از اکانت خود در اینستاگرام، قصد دارد از این سرویس به‌عنوان کانال بازاریابی استفاده کند.

در عکس‌های ابتدایی که توسط توییتر منتشر شده است، استفاده‌ی بصری از نماد هشتگ بسیار مشاهده می‌شود که برای تمرکز بر خبری خاص به کار می‌رود.

منبع: زومیت

203/200

کد خبر: 727030

وب گردی

وب گردی