کنعانی مقدم: جایگزین آیت الله هاشمی باید رویکرد فراجناحی در سیاست داشته باشد

عضو جبهه ایستادگی با بیان این که جایگزین آیت الله هاشمی رفسنجانی باید رویکرد فراجناحی در سیاست داشته باشد،گفت: کسانی می توانند در این جایگاه قرار بگیرند که مورد اعتماد رهبری باشند و به مجمع که یک جریان سیاسی تصمیم گیر و تصمیم گذار است نگاه جناحی نداشته باشند .

حسین کنعانی مقدم عضو جبهه ایستادگی در خصوص جانشین آیت الله هاشمی رفسنجانی در مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت و گو با ایسکانیوز، گفت: با توجه به جایگاه حساسی که آیت الله هاشمی رفسنجانی در بحث تدوین سیاست های کلان کشور و مشورت با مقام معظم رهبری در نظام داشتند قطعا تعیین جایگزین این فرد برعهده مقام معظم رهبری است.

وی با بیان این که جایگزین آیت الله هاشمی رفسنجانی باید رویکرد فراجناحی در سیاست داشته باشد، ادامه داد: کسانی می توانند در این جایگاه قرار بگیرند که مورد اعتماد رهبری باشند و به مجمع که یک جریان سیاسی تصمیم گیر و تصمیم گذار است نگاه جناحی نداشته باشند و تجربه هایی داشته باشند که در مجمع تشخیص مصلحت نظام کاملا آشنا به مسایل و نحوه کارکرد آن هستند.

کنعانی مقدم درخصوص گزینه های مطرح شده برای ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: شخصیت هایی که در حال حاضر مطرح می شوند بیشتر گمانه زنی است، اما ما آقای ناطق نوری و محسن رضایی را بیشتر برای این جایگاه در نظر داریم.

وی با بیان این که آیت الله هاشمی رفسنجانی شخصیت بی بدیلی داشته است، بیان کرد: نمی شود گفت کسی می تواند جایگاه ایشان را پر کند، اما ایشان شاگردان زیادی در دوران زندگی پربرکت خود داشتند و این افراد جایگزین خوبی برای ایشان می توانند باشند.

عضو جبهه ایستادگی در پاسخ به این سوال که آیا اصولگرایان برای انتخابات پیش روی به تجمیع رسیده اند یا خیر، گفت: اصولگرایان فارغ از اینکه نامزدشان در انتخابات پیروز بشود یا نشود اما توانستند یک محور وحدتی پیدا کنند و همین روند یک نوع پیروزی محسوب می شود که ما این را یک پیروزی زودرس تلقی شود.

وی ادامه داد: در خصوص این که چه شخصی با چه ملاک و انتخابی از سوی کدام جریان سیاسی انتخاب خواهد شد بستگی به همان جریان سیاسی دارد، ولی قطعا رئیس جمهور با رای مردم انتخاب خواهد شد و این مردم هستند که تعیین می کنند چه کسی رئیس جمهور آینده می شود. شرایط به همین صورت حرکت می کند و باید منتظر باشیم تا ببینیم کسانی که رای خاکستری دارند چه کسی را انتخاب می کنند.

کنعانی مقدم در پاسخ به این سوال که اصولگرایان برای حمایت از روحانی آیا برنامه ای دارند یا خیر، گفت: بحث های مختلفی در زمینه های مختلف اصولگرایی مطرح شده، اما چون در حال حاضر یک نوع تجمیع برای انتخابات آینده در حال شکل گیری است قطعا باید دید که نظر جمع چیست اما هنوز تصمیمی در این خصوص گرفته نشده است.

وی در پایان با بیان این رجل سیاسی از نظر شورای نگهبان مصداقش زن نیست، گفت: اگر رجل سیاسی بخواهند تعیین کنند که یک زن در انتخابات بیاید این به عهده شورای نگهبان است، ممکن است نامزد زن هم معرفی شود، اما چیزی که تاکنون مشخص است رجل سیاسی از نظر شورای نگهبان مصداقش زن نیست.

302/300

کد خبر: 727041

وب گردی

وب گردی