نماینده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان: ایران کشور تاثیر گذار منطقه در اشاعه ثبات در افغانستان است

نماینده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان با بیان اینکه ایران کشور تاثیر گذار منطقه در اشاعه ثبات در افغانستان است از نقش جمهوری اسلامی ایران در حمایت از دولت وحدت ملی در افغانستان قدردانی کرد.


به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، "یاماموتو" نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در امور افغانستان عصر امروز، یک شنبه پس از دیدار با علی اکبر ولایتی رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع خبرنگاران گفت: از نقش جمهوری اسلامی ایران در حمایت از دولت وحدت ملی در افغانستان متشکرم.
یاماموتو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این جلسه با دکتر ولایتی مذاکرات عمیق و صریحی در مورد افغانستان داشتیم و ارزیابی خود را از شرایط و چالش های موجود در افغانستان را در میان گذاشتیم.
وی افزود: از دکتر ولایتی به دلیل تلاش ها بین المللی برای افغانستان و برقراری ثبات و امنیت در این کشور تشکر می کنم.

همچنین علی اکبر ولایتی رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز (یکشنبه) بعد از دیدار با نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در امور افغانستان در جمع خبرنگاران در خصوص این دیدار گفت: با نماینده سازمان ملل متحد در افغانستان گفت و گوی صریح و سازنده ای داشتیم .
وی افزود: هر دو طرف معتقدیم که راه نظامی راه حل مسئله افغانستان نیست بلکه راه حل این کشور مسالمت آمیز، گفت و گوی سیاسی بین گروه های مختلف افغانستان است.
ولایتی تاکید کرد: راه حل مشکلات در افغانستان و جاهای دیگر از طریق نظامی حل نمی شود و ایران مخالف دخالت هر کشوری در امور داخلی افغانستان است و فقط سازمان ملل تحت پرچم خود می تواند این کار را صورت دهد.
رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: تجربه طولانی مخرب در افغانستان به همه ثابت کرده راه حل افغانستان نظامی نیست بلکه سیاسی است.

300/301

کد خبر: 727047

وب گردی

وب گردی