فعالیت کانون های دانشجویی در ایلام  مثبت و ارزنده است/ تصویب 45 میلیارد تومان اعتبار برای دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام

دکتر شهریار عباسی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام در دوازدهمین جلسه هیات امنای این استان که به ریاست دکتر میرزاده در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، به ارائه گزارشی اجمالی از عملکرد و وضعیت واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان متبوع خود پرداخت.

به گزارش ایسکانیوز، دبیر هیات امنای استان و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام در ابتدای این جلسه ضمن گرامیداشت یاد موسس دانشگاه آزاد اسلامی آیت الله هاشمی رفسنجانی، پیشاپیش آغاز دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت.

دکترعباسی اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام با دارا بودن 7 واحد و مرکز دانشگاهی، 20درصد از تعداد موسسات و مراکز آموزش عالی استان را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام بیش از 7هزار دانشجوی در حال تحصیل دارد، گفت: استان ایلام دارای بیش از 37هزار دانشجوست که 20درصد از این تعداد، در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می کنند.

عباسی با اشاره به نقش دانشگاه آزاد اسلامی در تحصیلات تکمیلی استان، تاکید کرد: 60درصد از کل دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در استان ایلام، در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام با بیان اینکه تا سال 92 هیچ رشته دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی ایلام دایر نبود، گفت: امروز 8 رشته دکتری و 38 رشته کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد اسلامی استان دایر است.

وی به تشریح شاخص های فرهنگی در استان متبوع خود پرداخت و گفت: 53 طرح ماندگار فرهنگی در استان ایلام در دست برنامه ریزی و یا اجراست که از آن جمله می توان به مواردی چون جایزه علمی استانی دانشمند هسته ای شهید رضایی نژاد، تدوین تاریخ نقش مردم در دفاع مقدس، تدوین دانشنامه فرهنگی استان، ساخت تندیس شهدا، برگزاری جایزه علمی زنان فرهیخته استان «دا» و... اشاره کرد.

دبیر هیات امنای استان ایلام فعالیت های اقتصادی و پژوهشی در استان را برشمرد و افزود: 5 مرکز رشد و 10 واحد فناور در دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام فعال هستند.

دکتر عباسی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام به موفقیت های زیادی در زمینه کاهش هزینه ها دست یافته است، گفت: تعدیل کارکنان مازاد، ماموریت و یا انتقال اعضای هیات علمی، و صرفه جویی ازجمله مواردی است که با رعایت آنها، موفق به کاهش هزینه در واحدهای مختلف استان شده ایم.

وی به درآمدهای غیر شهریه ای در دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام اشاره و تصریح کرد: برگزاری همایش های مختلف علمی و دوره های کوتاه مدت آموزشی، دریافت کمک های مردمی، فعالیت شرکت های دانش بنیان، اجاره املاک و... ازجمله منابع مالی غیر شهریه ای دانشگاه آزاد اسلامی استان است.

دکتر عباسی فعالیت های علمی و فرهنگی استان را مثبت و ارزنده ارزیابی کرد و گفت: کانون ها و نشریات دانشجویی و تشکل های دانشجویی و اساتید فعالیت های مثبت و رو به رشدی در استان دارند.

شایان ذکر است در پایان جلسه هیات امنای استان ایلام، بودجه این استان شامل 45 میلیارد تومان از حیث منابع و مصارف و 33 میلیارد تومان از حیث درآمد و هزینه، با اعمال اصلاحات و تاکید بر اصلاح روش ها، افزایش فعالیت های دانش بنیان و تخصیص اعتبار برای تکمیل طرح های عمرانی نیمه تمام، نامگذاری ساختمان جدید واحد با عنوان آیت الله هاشمی رفسنجانی (ره) و اعمال سیاست های مدیریت هزینه، به تصویب اعضای هیات امنای استان رسید.

200

کد خبر: 727055

وب گردی

وب گردی