همایش پویش ملی مبارزه با سرطان در دانشگاه آزاد اسلامی نیشابور برگزار شد

با همکاری دانشکده علوم پزشکی نیشابور همایش پویش ملی مبارزه با سرطان در دانشگاه آزاد اسلامی نیشابور برگزارشد.

به گزارش ایسکانیوز؛ در این همایش که با حضور جمعی از کارشناسان و دانشجویان و مسئولان در محل سالن اجتماعات عطار دانشکده علوم انسانی واحد نیشابور برگزار شد. جعفر سعیدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیشابور ضمن خیر مقدم به مهمانان و تشکر از دانشکده علوم پزشکی شهرستان هدف از برگزاری همایش را شناساندن راه های پیشگیری از سرطان و درمان آن دانست. وی با اشاره به آمار بالای مبتلایان به سرطان در نیشابور به ضرورت توجه به سلامت عمومی مردم،شناخت و راه های مبارزه با سرطان اشاره کرد.

محسن عظیمی نژاد رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور در سخنانی با تشکر از دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان نیشابور به جهت همکاری در برگزاری همایش توضیحاتی در خصوص عوامل ابتلا به سرطان از جمله مسائل ژنتیکی،سبک زندگی،تغذیه، مصرف دخانیات ومواد مخدر، استرس وفشارهای روانی، قرارگرفتن در معرض امواج رادیویی و... ارائه کرد .وی همچنین گزارشی از اقدامات انجام شده علیه بیماری سرطان در سطح استان و شهرستان بیان داشت و از مسئولین و خیرین خواست تا با مشارکت بیشتر در ساخت فضاهای بیمارستانی به دانشکده علوم پزشکی نیشابور کمک نمایند.

هاجر چنارانی نماینده مردم شهرستان نیشابور و فیروزه در سخنان کوتاهی از پیگیری های مسئولین در خصوص ارتقای دانشکده علوم پزشکی نیشابور و تخصیص بودجه لازم به شهرستان گزارشی ارائه نمود و در ادامه به اهمیت پیشگیری اشاره و تصریح کرد:« با یک پیگیری و پیشگیری مناسب می توان از پیشرفت بیماری بزرگ جلوگیری کرد.»

شایان به ذکر است در همایش مذکور کارشناسان 5 تا 10 درصد علل سرطان را عامل ژنتیکی و 90 درصد دیگر را تاثیرات عوامل محیطی از قبیل تغزیه،دخانیات و... دانستند.

به گفته کارشناسان همایش در کنار مرگ و میر ناشی از سرطان سالانه بالغ بر 10هزار میلیارد تومان هزینه این بیماری در کشور می شود که قطعا اطلاع رسانی و آگاهی بخشی جامعه تاثیر به سزایی در کاهش این بیماری دارد.

203/200

کد خبر: 727061

وب گردی

وب گردی