لایروبی غیرکارشناسی باعث نابودی بیش از 70 تالاب شد

معاون دفتر تالاب‎های سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به لایروبی‌های غیر کارشناسی که طی سالهای گذشته در برخی از تالاب‌های کشور صورت گرفته گفت: این کار باعث خشک شدن و نابودی بیش از 70 تالاب در کشور شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا محمد باقرزاده کریمی در کارگروه کمیته ملی نجات خلیج گرگان با بیان اینکه هزینه‌های فراوانی برای لایروبی تالاب‌ها انجام شد، اظهار کرد: آسیب‌های زیادی به دلیل انجام این اقدامات غیرکارشناسی به تالاب‌ها و رودخانه‌های کشور وارد شده و به خاطر همین مسئله،لایروبی‌ها در این مناطق متوقف شده است.

وی با اشاره به اینکه لایروبی بسیاری از رودخانه‎ها به خاطر انتقال آب به زمین‌‎های کشاورزی صورت گرفته، افزود: این کار باعث شد رودخانه‌ها خشک شود و در روزهای دیگر سال نیز هنگام بارندگی شاهد سیلاب هستیم.

باقرزاده کریمی یکی از تالاب‌های آسیب دیده از لایروبی را تالاب انزلی اعلام کرد و گفت: با وجود اینکه هزینه‌های زیادی صرف احیای این تالاب شده ولی نتیجه‌ای جز طولانی‌تر شدن دوران خشکسالی این تالاب نداشته است.

معاون دفتر تالاب‎های سازمان حفاظت محیط زیست، طرح‌هایی از جمله لایروبی را که برای نجات خلیج گرگان ارائه شده را مناسب و کارآمد ندانست و عنوان کرد: این مسئله موجب تشدید آسیب های خشکسالی در این خلیج می‌شود.

700700

کد خبر: 727075

وب گردی

وب گردی