سفیر سوریه:  ملت و دولت سوریه درحادثه پلاسکوبا ملت ایران ابراز همدردی کردند

سفیر سوریه در ایران با بیان اینکه ملت و دولت سوریه از آغاز حادثه ساختمان پلاسکو به عنوان یک فاجعه با ملت ایران ابراز همدردی کردند، گفت: مردم ایران و سوریه یک ملت واحد با هدف ها و آرمان های مشترک هستند.

به گزارش ایسکانیوز، عدنان حسن محمود روز دوشنبه با حضور در مراسم تشییع پیکر شهدای آتش نشان و جان باختگان حادثه ساختمان پلاسکو در مصلای تهران افزود: بالاترین تسلیت و مراتب همدردی خود را از طرف رئیس جمهوری و مردم سوریه به رهبری، دولت و مردم ایران برای شهادت آتش نشانانی که در راه دفاع از هموطنان و نجات جان آنان به بهترین شکل ممکن به تصویر کشیدند، می رسانم.

وی اظهارداشت: واقعیت این است که از آغاز وقوع این حادثه دردناک از نزدیک شاهد همبستگی تمام اقشار مردم ایران به عنوان یک خانواده واحد در غم از دست دادن آتش نشانان بودم.
سفیر سوریه اظهار کرد: ملت سوریه از آغاز این حادثه درایران به عنوان یک فاجعه ملی سوریه، ابراز همدردی خود را با مردم ایران اعلام کردند.
به گزارش ایرنا، ساختمان پلاسکو واقع در خیابان جمهوری تقاطع خیابان فردوسی حدود ساعت 8 صبح روز پنجشنبه(30 دی) دچار حریق شد و پس از حدود سه ساعت عملیات اطفا حریق، ساختمان به یکباره فروریخت.
پس از 9 روز تلاش امدادگران، پیکر 15 شهید آتش نشان از زیر آوار ساختمان خارج شد که با احتساب شهادت یک آتش نشان در بیمارستان شهید مطهری، 16 آتش نشان در حادثه پلاسکو به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
همچنین در این حادثه 4 شهروند(کسبه و مالکان مجتمع تجاری پلاسکو) جان خود را از دست دادند.
آیین بدرقه، تشییع و خاکسپاری 16 آتش نشان شهید حادثه ساختمان پلاسکو، امروز(دوشنبه) با حضور گسترده و باشکوه اقشار مختلف مردم و مسئولان در مصلای امام خمینی(ره) تهران در حال برگزاری است.
براساس برنامه ریزی انجام شده، پیکرهای پاک 16 شهید آتش نشان حادثه پلاسکو پس از اقامه نماز از مصلای امام خمینی(ره) به سمت خیابان مفتح شمالی و شهید مطهری تشییع می شود.
پیکر مطهر شهدای آتش نشان پس از تشییع برای خاکسپاری به قطعه 59 بهشت زهرا(س) انتقال داده می شود.

302/300

کد خبر: 727148

وب گردی

وب گردی