انعکاس مطلوب بازار سرمایه در برنامه توسعه ششم

صبح امروز (دوشنبه یازدهم بهمن ماه 1395) صبحانه کاری کانون نهادهای سرمایه گذاری تحت عنوان بودجه سال 96 و انتظارات بازار سرمایه از مجلس شورای اسلامی درباره لایحه آن با حضور محمد رضا پور ابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران عامل نهادهای مالی و فعالین بازار سرمایه برگزار شد.  

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سنا، در ابتدای این نشست که با همت کانون نهادهای سرمایه گذاری، برگزار شد محمدرضا پورابراهیمی با بیان اینکه بودجه سال 966 بر مبنای برنامه ششم توسعه و سیاست های کلی آن تدوین شده است عنوان کرد: برنامه ششم توسعه به صحن علنی آمده و حدود 140 ماده از آن تصویب شده و بازار سرمایه در این برنامه به خوبی دیده شده است.

وی ادامه داد: بورس یکی از مهمترین بخش های اقتصادی کشور است و در برنامه ششم توسعه بازار سرمایه بویژه حوزه بورس کالا و اوراق بدهی اقدامات گسترده ای پیش بینی شده است.

این نماینده مجلس به درآمدهای دولت اشاره کرد و گفت: در بودجه حدود 320 هزار میلیارد تومان درآمد پیش بینی شده که حدود 160 هزار میلیارد تومان آن مالیات و درآمدهای دولت حدود 116 هزار میلیارد تومان از فروش نفت و حدود 44 هزار میلیارد تومان از محل انتشار و عرضه اوراق بدهی تامین می شود.

پور ابراهیمی ادامه داد: در حال حاضر ثبات به بازار نفت ایران بازگشته است و توافق اوپک و همچنین عدم کاهش سهم ایران در فروش نفت از مهمترین رویدادهای اخیر است.

وی ادامه داد: با اقدامات مهم دولت تولید و فروش نفت ایران به دومیلیون و 400 هزار بشکه رسیده و ما سهم گذشته خود از بازار نفت را بدست آورده ایم و ابراز امیدواری کرد: سهم هزینه های جاری کشور از درآمد نفت کاهش یابد.

نماینده مجلس شورای اسلامی یکی از معضلات بازار سرمایه را نرخ بهره بانکی دانست و گفت: قرار بود نرخ بهره بانکی به 16 درصد برسد. اما متاسفانه همچنان شاهد سود 24 درصدی هستیم که این یکی از معضلات بازار سرمایه است که باید هر چه سریعتر روند آن اصلاح شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مسائلی که با آن روبرو بودیم موضوع عدم جذب سرمایه گذاری خارجی به دنبال تحریم ها بود و امید است با توجه به فضای ایجاد شده شاهد تحول در موضوع جذب سرمایه گذاری خارجی باشیم.

در پایان پور ابراهیمی مجددا به مجموع درآمدها اشاره کرد و گفت: پیش بینی می شود از حدود 320 هزار میلیارد تومان 250 هزار میلیارد آن محقق شود.

101/401

کد خبر: 727155

وب گردی

وب گردی