۱۳ دانشگاه و موسسه علوم پزشکی در جمع برترین های جهان قرار گرفتند

۱۳ دانشگاه علوم پزشکی و مرکز تحقیقاتی در جدیدترین رتبه بندی نظام ESI رتبه جهانی را به خود اختصاص دادند و دانشگاه علوم پزشکی کردستان برای اولین بار در این نظام رتبه بندی حائز رتبه شد.

به گزارش ایسکانیوز، مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی وزارت بهداشت تازه ترین نتایج رتبه بندی دانشگاه های علوم پزشکی و مراکز تحقیقاتی برتر در ماه ژانویه ۲۰۱۷ را منتشر کرد.

نتایج جدید رتبه بندی دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی برتر دنیا مربوط به ماه ژانویه سال ۲۰۱۷ میلادی نظام رتبه بندی (ESI (Essential Science Indicators اعلام شده است.

مبنای این رتبه بندی گردآوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات یک درصد مقالات دارای بیشترین استنادات در پایگاه ISI Web of Sciences در فاصله ۱۰ سال و ۱۰ ماه ژانویه ۲۰۰۶ تا پایان اکتبر ۲۰۱۶ بوده که اطلاعات آن هر دوماه یکبار روزآمد می شود.

از کشور ایران، در حال حاضر ۱۳ دانشگاه و موسسه علوم پزشکی در این نظام رتبه بندی واجد رتبه هستند که دانشگاه علوم پزشکی کردستان برای اولین بار در این نظام رتبه بندی حائز رتبه شده است.

جدول ۱: رتبه دانشگاه ها و موسسات علوم پزشکی کشور در نظام رتبه بندی ESI در ژانویه ۲۰۱۷ براساس تعداد استنادات مقالات پراستناد

رتبه این ۱۳ دانشگاه و موسسه علوم پزشکی کشور براساس تعداد مقالات یک درصد پراستناد آنها در بانک اطلاعاتی ISI Web of Science در دوره ۱۰ ساله ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۶ در جدول شماره ۲ آمده است.

جدول ۲: رتبه دانشگاه ها و موسسات علوم پزشکی کشور در نظام رتبه بندی ESI در ژانویه سال ۲۰۱۷ براساس تعداد مقالات پراستناد

اطلاعات کلی دانشگاه ها و موسسات واجد رتبه در این نظام رتبه بندی شامل تعداد کل مقالات، تعداد کل استنادات، متوسط تعداد استناد به ازای هرمقاله و تعداد مقالات پر استناد در جدول شماره ۳ آمده است.

جدول ۳ : اطلاعات کلی دانشگاه ها و مؤسسات علوم پزشکی کشور در نظام رتبه بندی ESI در ژانویه سال ۲۰۱۷ میلادی مرتب شده براساس تعداد کل استنادات

201

منبع:

کد خبر: 727167

وب گردی

وب گردی