واکنش بازار سرمایه به بازگشایی نمادهای بانکی

استاد دانشگاه گفت: براساس پیش بینی ها در زمان بازگشایی نماد بانکی باقی نمادها از جو حاکم تاثیر می پذیرند و بازار را تحت تاثیر خود قرار می دهند. 

آلبرت بغزیان در گفت و گو با ایسکانیوز درباه تاثیر بازگشایی نمادهای بانکی گفت: این اقدام باعث تاثیر مستقیم و نیز غیر مستقیم بر شاخص بازار سرمایه می شود، در ابتدا باید دید که این نمادها با چه قیمتی در بازار باز می شود زیرا در صورت بالابودن قیمت آن نسبت به قبل باعث ایجاد نقدینگی و همچنین رونق بازار سرمایه خواهد شد.
وی در ادامه بیان کرد: درصورتی که این نمادها همانند نماد بانک ملت با قیمت پایین باز شود باعث ایجاد تاثیر منفی و نیز رکود در بازار خواهد شد.
این استاد دانشگاه، گفت: وضعیت موجود بر بانک ها باعث تاثیرگذاری بر باقی نمادهای بانکی شده و همچنین پیش بینی می شود در زمان بازگشایی نماد بانکی باقی نمادها از جو حاکم تاثیر پذیرند و بازار را تحت تاثیر خود قرار دهند.
به گفته این استاد دانشگاه، سهامداران باید از ابتدا صورت مالی شرکت ها را مورد بررسی قرار دهند و به صورت توده وار حرکت نکنند، همچنین شایعات مبتنی برروند مثبت برخی از نمادهای بانکی را باور نکنند و با تصور سودهای کلان اقدام به سرمایه گذاری در این نمادها نکنند.
بغزیان با بیان اینکه بهتر است نمادهای بانکی در یک روز بازگشایی شوند، افزود: در صورتی که بازگشایی اولین نماد بانکی با روند مثبت همراه شود بهتر است تا نماد بعدی بانک در روز دیگر باز شود اما اگر باعث ایجاد تاثیر منفی در بازار شد باید 2 نماد با یکدیگر باز شود تا شوک یکباره به بازار وارد شود.

401

کد خبر: 727170

وب گردی

وب گردی