واکنش وزیر خارجه سوئیس به فرمان مهاجرتی ترامپ

وزیر امور خارجه سوئیس در واکنش به ممنوعیت اعمال شده از سوی دولت ترامپ علیه اتباع هفت کشور مسلمان برای ورود به آمریکا، با اعلام مخالفت دولت متبوعش با چنین تصمیم‌هایی تاکید کرد، این گونه تصمیمها آمریکا را وارد مسیری اشتباه خواهد کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری آناتولی، دیدیه‌ بورکهالتر، وزیر امور خارجه سوئیس در اظهاراتی تصمیم دونالد ترامپ برای ممنوع کردن موقت ورود اتباع هفت کشور مسلمان و پناهجویان به آمریکا را تبعیض آمیز و مغایر با قوانین بین‌المللی خواند.

او در بیانیه‌ای گفت: ما همواره مخالف تبعیض قائل شدن بین افراد بر اساس مذهب یا کشور متبوعشان هستیم. از این لحاظ فرمان اجرایی صادر شده از سوی دولت آمریکا به وضوح در مسیری اشتباه اجرا می‌شود.

بورکهالتر با تاکید بر این که سوئیس همچنان متعهد به جنگیدن با تروریسم است هشدار داد هر گونه تدابیر اتخاذ شده برای مبارزه با تروریسم باید به حقوق اساسی و قوانین بین المللی احترام بگذارند.

دولت ترامپ جمعه گذشته ورود شهروندان هفت کشور مسلمان ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن را برای مدت دست کم 90 روز به آمریکا ممنوع کرد و مدعی شد این سیاست باعث محافظت از آمریکا در مقابل تروریسم خواهد شد.

وزیر خارجه سوئیس در خصوص نگرانی‌ها درباره نحوه اجرا کردن سیاستهای دونالد ترامپ به ویژه برای شهروندان با تابعیت دوگانه که در سوئیس زندگی می کنند گفت: ما با مقامات آمریکا در ارتباط هستیم برای آن که تا حد امکان اطلاعات مربوط به الگوهای برنامه ریزی شده را به دست آوریم و حق خود را برای هر گونه اقدامی برای دفاع از حقوق شهروندان سوئیسی مرتبط با این برنامه محفوظ می دانیم.

منبع: ایسنا

306/300

کد خبر: 727266

وب گردی

وب گردی