عون: سیاست‌های ترامپ خود آمریکایی‌ها را نگران کرده است، اما پوتین با افراط‌گرایان می‌جنگد

رئیس جمهور لبنان تصریح کرد سیاست‌های همتای آمریکایی‌اش، در وهله اول خود مردم آمریکا را نگران کرده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه فرانسوی زبان لوریان لوژور (L'Orient-Le Jour)، چاپ بیروت، نوشت: میشل عون، که یازدهم اکتبر 2016 به عنوان رئیس جمهور لبنان انتخاب شد، در گفتگوی اختصاصی با شبکه تلویزیونی LCI فرانسه گفت «جهان، در مقابل وسوسه های افراط‌گرایانه، از همان الگویی پیروی خواهد کرد که کشور لبنان برای خود برگزیده است.»

وی ضمن اشاره به اینکه در ابتدای دوران تصدی ریاست جمهوری لبنان به سر می برد، تأکید کرد: «دیگر زمانی برای از دست دادن وجود ندارد. کارهای بسیاری هست که باید انجام داد به ویژه در خصوص برنامه های اقتصادی و امنیتی.»

رئیس جمهور لبنان با اشاره به اینکه همیشه از حملات انتحاری در لبنان وحشت داشته است، اعلام کرد: «باید همیشه هوشیار بود و ارتش را تقویت کرد. هفته گذشته یک حمله انتحاری در محله حمرا در بیروت کشف و خنثی شد و لازم می دانم در این زمینه از اقدام نیروهای امنیتی قدردانی کنم.»

عون در ادامه افزود: «طبیعت انسان با افزایش سن تغییر نمی کند. من «تجارب» بسیاری اندوخته ام و تبدیل به انسانی «داناتر» شده‌ام؛ خصلت هایی که داشتن آن «برای جلوگیری از اشتباهات بزرگ» لازم است. این آخرین فرصت است. باید دولت را قوی کرد و سازمانی قوی بوجود آورد؛ زیرا اگر انسان ها قوی تر باشند، آشفتگی و بی نظمی بوجود خواهد آمد. من سوگند خوردم به قانون اساسی و قوانین احترام بگذارم.»

وی در پاسخ به پرسشی درباره بحران پناه‌جویان سوری خاطر نشان کرد: «پناهندگان سوریه باید به سوریه باز گردند. ما نمی توانیم به طور نامحدود پذیرای آنها باشیم. ما آنها را به دلایل بشردوستانه پذیرفتیم.»

رئیس جمهور لبنان معتقد است «نبرد حلب تعادل را به نفع دولت سوریه بر هم زد و این یک مصالحه سیاسی است که به جنگ پایان خواهد داد و بشار اسد هم بر سر قدرت باقی خواهد ماند.»

عون همچنین درباره سیاست های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تصریح کرد: «سیاست های دونالد ترامپ در وهله اول خود آمریکایی ها را نگران کرده است. اما ولادیمیر پوتین با افراط‌گرایان در خاورمیانه مبارزه می‌کند و جهان نیاز به تجدید نظر در مورد نظام‌های دفاعی و امنیتی خود دارد و باید آنها را به چالش بکشد».

وی در پاسخ به سوالی در خصوص سرنوشت مسیحیان در شرق هم خاطرنشان کرد: امکان استقبال و تخصیص دادن مکانهایی برای آنها در لبنان فراهم نبود آن هم به دلیل بار سنگینی که پناهندگان سوری مستقر در خاک لبنان بر دوش کشور گذاشته اند.

رئیس جمهور لبنان تأکید کرد: «الگوی لبنان چند مذهبی در مقابل وسوسه های افراطی، همان الگویی خواهد بود که جهان آن را خواهد پذیرفت. این سیاست تکثرگرایی (پذیرش گوناگونی علایق و عقاید) است که پیروز خواهد شد.»

میشل عون در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه فرانسوی در خصوص آینده خود هم گفت: «فکر نمی کنم برای دور دوم ریاست جمهوری لبنان بتوانم انجام وظیفه کنم.»

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

306/300

کد خبر: 727278

وب گردی

وب گردی