برگزاری همایش های" مدیریت استعدادها در هزاره سوم" و "خلاقیت" در اسفند

نشست خبری معرفی خلاقیتکده شریف و ابعاد فعالیت های آن با حضور دکتر محمدتقی احمدیان رئیس پژوهشکده مهندسی پزشکی صنعتی شریف و سیستم های سلامت دانشگاه صنعتی شریف و رئیس این خلاقیتکده برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، احمدیان درباره معرفی خلاقیتکده ی شریف گفت: خلاقیتکده با هدف توسعه مبانی خلاقیت در جامعه، آشنا سازی خانواده با مفاهیم خلاقیت و اینکه خلاقیت آموختنی است، تشکیل شده و تلاش می‌کند با تمرکز بر تکنیک‌های پرورش خلاقیت، استعداد‌یابی و نخبه پروری با انجام برنامه‌هایی هوشمندانه، درصدد پرورش قوه خلاقیت در دانش آموزان باشد.

او ادامه داد: این خلاقیتکده با ارائه تکنیک‌های علمی و کاربردی در جهت شناسایی، سنجش، ارتقاء و تقویت خلاقیت نونهالان و دانش‌آموزان تلاش دارد تا زمینه تربیت نسلی هوشمند و سالم را برای در دست گرفتن سکان رهبری جامعه فراهم آورد.

رئیس برنامه ها و فعالیت های خلاقیتکده ی شریف گفت: این خلاقیتکده در راستای اهداف خود نخستین "همایش ملی مدیریت استعدادها در هزاره سوم" را در روزهای اول و دوم اسفند سال جاری برگزار می کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف درباره برگزاری این رویداد گفت: اهمیت و نقش سرمایه های انسانی در رشد، شناسایی، ارتقا و حفظ استعدادهای کشور از ضروریات توسعه همه جانبه می باشد. لذا این همایش در نظر دارد با دعوت از فرهیختگان و صاحبنظران ملی و بین المللی و بررسی راهکارهای علمی و نوین دنیا در پرورش نسلی توانمند و با استعداد، فرصتی ارزشمند و مطلوب را فرآهم سازد.

او افزود: این همایش با برگزاری کارگاه های تخصصی و ایجاد فضایی برای معرفی دستاوردها و فناوری های تولید شده داخلی، سعی می نماید تا بستر علمی لازم را برای انجام فعالیت های علمی و اجرایی فراهم آورد.

احمدیان گفت: نقش مردم در مدیریت استعدادیابی و استعداد پروری، نسلی سالم در پرتو فناوری های نوین، مدیریت استعدادهای سازمانی، نقش دستگاهها و نهادهای اجرایی در توسعه و مدیریت استعداد ها، فرهنگ و مدیریت استعداد، آینده پژوهی و نگرش جهانی به شناسایی وپرورش استعداد، هماهنگی سازمان های استعدادیابی در کشور و مدیریت استعداد و علوم شناختی از جمله محورهای این همایش دو روزه خواهد بود.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف گفت: آشنایی با آخرین دستاوردهای تحقیقاتی در زمینه استعداد یابی، شناسایی نیازهای تحقیقاتی و اولویت بندی آنها و در نهایت کمک به حفظ منافع ملی، همکاری علمی با مراکز تحقیقاتی و آموزشی سایر کشورها و سازمان‏های بین‌المللی و تشویق و بکارگیری محققین و پژوهشگران نخبه در زمینه استعدادیابی از جمله اهداف همایش ملی مدیریت استعدادها در هزاره سوم خواهد بود.

احمدیان گفت: این همایش در روزهای اول و دوم اسفند سال جاری برگزار خواهد شد و علاقه مندان و شرکت کنندگان در همایش می توانند با مراجعه به سایت http://tmc.insf.orgنسبت به کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام اقدام کنند.

جشنواره خلاقیت در اسفند سال جاری برگزاری می شود

رئیس پژوهشکده ی مهندسی سلامت در ادامه ی معرفی فعالیت های خلاقیتکده ی شریف به برگزاری "جشنواره ی خلاقیت" در اسفند سال جاری خبر داد و گفت: در این جشنواره که ویژه ی دانش آموزان و والدین آنهاست، در گام اول دانش آموزان 8 تا 14 ساله در آزمونی با عنوان آزمون استعدادیابی روشا(رویش و شکوفایی استعدادها) که 13 اسفند برگزار خواهد شد، شرکت کرده و پس از اعلام نتایج این آزمون می توانند در گام های بعدی در دوره های آموزشی 6 ماهه با عناوین؛ مهارت، خلاقیت و استعدادیابی(رویش بذرهای نهفته وجودی) و پرورش و شکوفایی شرکت کنند.

او افزود: علاقه مندان به شرکت در آزمون استعدادیابی روشا که 13 اسفند در دانشگاه صنعتی شریف برگزار خواهد شد، می توانند از تاریخ 10 بهمن الی 10 اسفند سال جاری و با مراجعه به سایت؛ http://khallaghiatkadeh.ir/roshaنسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

احمدیان افزود: در این جشنواره دوره های فرزند پروری و خلاقیت ویژه والدین دانش آموزان نیز برگزار خواهد شد.

رئیس خلاقیتکده ی شریف در پایان صحبت هایش از رونمایی چهار کتاب با مضامین پرورش خلاقیت و استعدادیابی خبر داد و افزود: در خلاقیتکده در زمینه های پرورش خلاقیت کتاب هایی ویژه ی معلمان، والدین و دانش آموزان تدوین گردیده که در فروردین ماه سال آینده در اختیار مخاطبین و علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

او تاکید کرد، این کتاب ها می تواند یاری رسان خوبی برای معلمان، والدین و دانش آموزان برای پر کردن این خلا در کشور باشد.

204/200

کد خبر: 727299

وب گردی

وب گردی