برگزاری نشست ائمه جماعات در واحد تهران مرکزی

پیرو مصوبه ستاد اقامه نماز نشستی با حضور معاون دانشجوئی وفرهنگی واحد تهران مرکزی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان تهران برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا طیبی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان تهران ضمن گرامیداشت دهه مبارکه فجر و سی وهشتمین سالگرد پیروزی شکوهمندانه انقلاب اسلامی به رهبری امام رضوان الله علیه، به عوامل این پیروزی اشاره کرد و افزود: انشاءالله این پیروزی به طلوع خورشید حضرت بیانجامد.

او با بیان اینکه «اقامه نماز» تنها با نماز خواندن محقق نمی شود و باید شرایطی را برای تحقق آن به وجود آورد، گفت: الگوگیری مردم از ائمه جماعات، توجه مامومین به بسیاری از رفتارهای ائمه جماعات، فعال نمودن شورای نماز در هر دانشکده با حضور حداقل سه دانشجو و یک استاد و احترام گذاشتن به رای دانشجو( این کار در رشد دانشجو موثر بوده و باعث تقویت در امر نماز می شود)، توجه ائمه جماعات به آداب نماز، مطالعه و آسیب شناسی در خصوص شبهات و آشنائی با شبکه های اجتماعی جهت آگاهی و آموزش به مخاطبان، حضور ائمه جماعات یک ساعت قبل و بعد از نمازجماعت در محیط نمازخانه جهت پاسخگوئی به سوالات شرعی دانشجویان، پخش اذان در وقت نماز و اقامه نماز جماعت در اول وقت.

در ادامه جلسه دکتر اردشیر سنایی معاون دانشجوئی وفرهنگی واحد تهران مرکزی : هدف از برگزاری این جلسه ارتقای وضعیت نماز جماعت در دانشکده ها و ارائه راهکارهائی برای حل مشکلات و موانع موجود در برگزاری نماز جماعت با جذب حداکثری.

او افزود: در نیمسال دوم سال تحصیلی مشکل تداخل کلاس با اقامه نماز جماعت در اول وقت را نخواهیم داشت و باید حضور روسا، مدیران و مسئولان در نماز جماعت جهت هرچه با شکوه تر برگزار شدن نماز باشکوه تر از قبل باشد. پایگاه اول ما نمازخانه است و می توانیم با برگزاری جلسات در نمازخانه ها، به این مکان معنوی رونق بخشیم.

در ادامه جلسه مدیران و مسئولان حوزه فرهنگی و ائمه جماعات واحد نقطه نظرات خود را در خصوص ارتقای وضعیت اقامه نماز جماعت در واحد به بحث و تبادل نظر پرداختند.

204/200

کد خبر: 727359

وب گردی

وب گردی